آرشیو یکشنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۹
سیاسی
۲

اولین نشست خبری سخنگوی جدید شورای نگهبان

نجات الله ابراهیمیان، سخنگوی جدید شورای نگهبان دیروز در اولین نشست خبری خود به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش فارس، نجات الله ابراهیمیان، در این نشست با استناد به آیین نامه شورای نگهبان اظهار کرد: مواضع شورای نگهبان صرفا از طریق سخنگو و اطلاعیه های شورا به اطلاع عموم خواهد رسید و موضعگیری های اعضای دیگر هیچ کدام مواضع رسمی شورا نخواهد بود.

وی با اشاره به ماده 2 آیین نامه که عنوان می دارد اطلاعات شورا باید به صورت روشن به اطلاع عمومی برسد، افزود: ماده دیگر آیین نامه شورای نگهبان تصریح دارد که اطلاع رسانی شورا باید ناظر به تصمیمات قطعی باشد، از این رو انعکاس مقدمات و مذاکرات غیررسمی یا جزئیات جلسات اعضای شورای نگهبان و ارزیابی از نظرات اعضا و موضعگیری های آینده و نیز پیش بینی تصمیمات در حیطه اطلاع رسانی قرار نمی گیرد.

در ادامه این نشست خبری، خبرنگاری درباره شرط سنی اعضای مجلس خبرگان رهبری سوال کرد که سخنگوی شورای نگهبان پاسخ داد: اولین قانون درباره خبرگان رهبری از سوی خود مجلس خبرگان تصویب شده است. اگر شما در مورد نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان سوالی داشته باشید، باید بگویم هنوز تا انتخابات این مجلس فرصت باقی مانده و بعدا درباره آن صحبت می کنیم، اما شرایط انتخاب شوندگان مجلس خبرگان رهبری از سوی خود مجلس خبرگان تصویب خواهد شد و شورای نگهبان در این زمینه نقشی ندارد. در این زمینه باید از نهادهای اطلاع رسانی خود مجلس خبرگان سوال شود.