آرشیو یکشنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۹
سیاسی
۲

پژمانفر: استیضاح هیچ وزیری در دستور کار نیست

به دنبال انتشار برخی اخبار از سوی رسانه های اصلاح طلب مبنی بر تلاش نمایندگان برای استیضاح چند وزیر دیگر، نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: استیضاح هیچ وزیری پس از فرجی دانا در دستور کار نیست.

وی در گفت وگو با فارس اظهار کرد: خطی در مسیر ایجاد شکاف میان دولت و مجلس ایجاد شده که با فراهم ساختن فضایی پرتنش، دنبال تحقق این هدف خود هستند. پژمانفر افزود: امروز شاهدیم از سوی روزنامه های اصلاح طلب اخباری مبنی بر این که مجلس پس از استیضاح وزیر علوم می خواهد پنج وزیر دیگر را استیضاح کند که از جمله آنان وزیر ارشاد بوده، منتشر می کنند که هدف مسلم آنان ایجاد شکاف میان دولت و مجلس در هفته دولت است. این نماینده مجلس تصریح کرد: طرح سوال یا استیضاح از سوی مجلس به هیچ عنوان برای خارج کردن دولت از ریل اجرایی نیست.

وی خاطرنشان کرد: مجلس کمک کار و یاور دولت بوده و تمام اقدامات خانه ملت در مسیر کمک و همکاری با دولت است.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد هم با بیان این که منویات و راهبردهای فرهنگی رهبر معظم انقلاب سرلوحه کار وزارت ارشاد است، گفت: هیچ بحثی درباره استیضاح آقای جنتی در مجلس از سوی هیچ گروه سیاسی مطرح نیست.

حسین نوش آبادی در گفت وگو با تسنیم با بیان این که وزیر ارشاد نیز اعلام کرده در حوزه مسائل فرهنگی به بیانات رهبر معظم انقلاب توجه خواهد کرد، گفت: در تلاش هستیم تا نگرانی های فرهنگی و دغدغه های رهبر معظم انقلاب را برطرف کنیم. وی با تکذیب برخی اخبار مبنی بر طراحی استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی یک جریان سیاسی در مجلس، گفت: ممکن است نمایندگان محترم درباره برخی مسائل فرهنگی اشکالاتی داشته باشند که این بحث در فضای تعامل حل خواهد شد، اما هیچ بحثی درباره استیضاح آقای جنتی در مجلس از سوی هیچ گروه سیاسی مطرح نیست.