آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۶
اجتماعی
۴

آموزش

حمایت میرزاده از سرپرست وزارت علوم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برخی گمانه زنی ها برای معرفی نجفی به عنوان وزیر علوم گفت: با توجه به تعهد و تخصصی که در نجفی سراغ دارم، به نظرم یکی از بهترین گزینه ها برای وزارت علوم است.

حمید میرزاده در واکنش به برخی گمانه زنی ها در معرفی نجفی به عنوان وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نجفی یکی از بهترین گزینه های تصدی وزارت علوم است، زیرا وی سابقه اجرایی در این وزارتخانه را دارد و بخوبی با این وزارتخانه آشناست. وی افزود: نجفی در یکی از معتبرترین دانشگاه های دنیا تحصیل کرده و فرد معتدل و بدون حاشیه ای است و این ویژگی ها در کنار قابل اعتماد بودن این فرد، شرایط را برای سپردن این پست به او فراهم کرده است.

میرزاده افزود: سرپرست کنونی وزارت علوم مورد وثوق شخص رئیس جمهوری و اغلب دانشگاهیان است. وی با تاکید بر مشی اعتدالی نجفی گفت: مشی اعتدالی و پرهیز از غوغاسالاری از ویژگی های بارز نجفی و از خانواده دانشگاهیان ایران است که با مسائل آموزش عالی در این سال ها آشنایی دارد.

شهرداری ها سهم نوسازی مدارس را نپرداخته اند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بر اساس قانون، شهرداری ها موظف هستند 5 درصد از محل عوارض مربوط به ساخت و ساز ساختمان ها را به آموزش و پرورش تخصیص دهند، گفت: تاکنون هیچ مبلغی از سوی شهرداری های سراسر کشور به سازمان نوسازی پرداخت نشده است. اگر هم میزانی پرداخت شده باشد مشخص نیست منطبق با مبالغ مندرج در قانون باشد یا خیر.

دکتر مرتضی رئیسی درباره نیاز به فضای آموزشی در شهرک های جدید التاسیس و طرح های مسکن مهر اظهار کرد: برای این موضوع راه حل هایی از سال های گذشته اندیشیده شده است تا طرح های نیمه تمامی که از محل منابع آموزش و پرورش آغاز شده یا وزارت راه و شهرسازی ساخت آن را در دست گرفته، کامل شود. تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا نیاز به مدرسه را در مناطقی که بحران بیشتری وجود دارد شناسایی کنیم. این مناطق عمدتا اطراف شهر تهران قرار دارند. به عنوان نمونه شهر های جدید پرند و پردیس برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بوده اند به همین دلیل جلسات مکرری با نهاد ریاست جمهوری برای پیگیری این موضوع برگزار شد.