آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۶
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

افزایش صدور محصولات پتروشیمی به اروپای شرقی

با تعلیق تحریم های پتروشیمی، صدور محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای اروپایی از جمله اروپای شرقی افزایش یافته است. به گزارش ایرنا، حسن خسروجردی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی در گفت و گو با ایرنا، خاطرنشان کرد: اخیرا صدور محصولات پتروشیمی به اروپای غربی آغاز شده و ایتالیا، اسپانیا و یونان اقدام به واردات این محصولات از ایران کرده اند.

رشد مصرف برنج خارجی با جایزه

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در مایحتاج خانواده ها نیست گفت: ارائه جوایز و طرز پخت برنج خارجی روند خرید را به سمت برنج غیرایرانی سوق داده است. محمد آقا طاهر در گفت و گو با تسنیم، اظهار کرد: به دلیل نیاز به تجربه در پخت برنج ایرانی و ترغیب مردم با ارائه جوایز با وجود آنکه فاصله قیمت برنج وارداتی و داخلی بسیار کاهش یافته است، میزان خرید برنج خارجی بیش از برنج داخلی است.

تمهیدات دولت برای جذب سرمایه گذاری خارجی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی مصوب کرده است که بر مبنای آن، چنانچه خارجی ها در ایران کارخانه راه اندازی و 30 درصد محصول تولیدی خود را صادر کنند، از 50 درصد معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد. ولی الله افخمی راد در گفت و گو با مهر افزود: تسهیلات ویژه ای نیز از سوی دولت برای جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تدبیر شده است که معافیت مالیاتی و سهولت صدور روادید از جمله آن است.