آرشیو پنجشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۷
اجتماعی
۴

معارفه سرپرست جدید دانشگاه شریف

سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه برای رفع مشکلات صنعت باید رابطه دانشگاه با صنعت رشد پیدا کند، گفت: باید به مرحله ای برسیم که هیچ تز کارشناسی ارشد و دکترایی بدون حمایت صنعت تعریف نشود و به نقطه ای برسیم که تزها بر پایه نیازهای صنعت شکل بگیرند.

دکتر محمود فتوحی فیروزآبادی در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی شریف ضمن تشکر از اعتماد دکتر فرجی دانا و نجفی به وی، گفت: بزرگترین سرمایه من برخورداری از این پشتیبانی ها است. من اهل مشاوره هستم و اعتقاد دارم شورای دانشگاه بعد از هیات امنا مهم ترین رکن هستند و هیچ تصمیمی بدون نظر شورا انجام نخواهد شد.

دکتر سعید سهراب پور، رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف نیز در مراسم معرفی سرپرست جدید این دانشگاه گفت: افرادی که باعث توقف طرح توسعه دانشگاه شدند، ظلم کردند. این دانشگاه هم اکنون از نظر فضا با مشکل مواجه است و مسئولان دانشگاه و کشور باید طرح توسعه دانشگاه را احیا کنند.

سهراب پور با اشاره به فرایند انتخاب فتوحی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف گفت: می خواهم به دکتر فتوحی رعایت چند مورد را توصیه کنم. ستاره دار کردن دانشجویان و بازنشستگی اجباری استادان باعث رنجش اعضای هیات علمی شده است که امیدوارم ادامه پیدا نکند.