آرشیو پنجشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۷
فن آوری
۱۹

آن سوی خبر

مایکروسافت ویندوز 2003 را رها می کند

شرکت مایکروسافت ظرف کمتر از یک سال آینده پشتیبانی نرم افزاری از تعداد زیادی از رایانه های جهان را متوقف می کند که روی میلیون ها شغل و سازمان تاثیر خواهد گذاشت. به گزارش ایسنا به نقل از سایت مایکروسافت، سخنگوی مایکروسافت گفت: این شرکت از 14 ژوئیه 2015 به ارائه آپدیت های امنیتی، پشتیبانی و فنی برای ویندوز سرور 2003 و ویندوز سرور R2 پایان خواهد داد. ویندوز سرور 2003 بیش از یک میلیارد رایانه مورد استفاده توسط 23میلیون شغل کوچک و بزرگ در سراسر جهان را پشتیبانی می کند.

اندروید وان رونمایی شد

گوگل پیشتر اعلام کرده بود که روی طرح Android One کار می کند و این طرح را با شعار Your Fate in your Hands به معنای «سرنوشت شما در دستان شماست» در هند معرفی کرد.

به گزارش موبنا Android One ترکیبی از آندروید با گوشی های هوشمند پایین رده و ارزان قیمت است. با توجه به اینکه هند یکی از پرجمعیت ترین کشورهای دنیاست و در عین حال ترجیح کاربران به خرید گوشی های ارزان قیمت و پایین رده است، گوگل همکاری خود را با تولیدکنندگانی آغاز کرده تا گوشی های هوشمندی مناسب کاربران در کشورهای در حال توسعه بسازد. بنابر گزارش گوگل، هدف از توسعه Android One فراهم کردن فرصتی برای تجربه ای مشابه آندروید خالص در گوشی های هوشمند پایین رده است که تاکنون امکان ارائه برنامه ها همانند گوشی های قدرتمند را نداشتند. ظاهرا گوگل طرح Android One را از مدت ها پیش آغاز کرده و پس از رونمایی رسمی از این سرویس، اعلام کرد که سه تولیدکننده مذکور گوشی های خود را با آندروید وان بزودی از طریق فروشگاه های خود راهی بازار می کنند. و در همین راستا نخستین گوشی هوشمند با آندروید وان محصول شرکت Spice با نام Dream Uno خواهد بود واین گوشی 115 دلار قیمت خواهد داشت.