آرشیو پنجشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۷
فن آوری
۱۹

خبر

اجرای ترابردپذیری شماره های تلفن همراه

قائم مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تدوین دستورالعمل های اجرایی ترابردپذیری شماره ها (Mobile Number Portability) خبر داد.

به گزارش ایران، لطف الله سبوحی گفت: کلیات ترابردپذیری شماره ها در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شده است و دستورالعمل های اجرایی آن باید در همکاری نزدیک با اپراتورها نوشته شود که امیدواریم با انجام این کار، تا سال آینده زمینه اجرایی شدن ترابردپذیری شماره ها را فراهم کنیم. وی افزود: با اجرای ترابردپذیری شماره ها، فضای رقابتی در بین اپراتورها ایجاد شده و مردم این حق را دارند تا با حفظ شماره خود، از اپراتوری که خدمات با کیفیت بهتر و تعرفه مناسب تر ارائه می کند، سرویس بگیرند. سبوحی با اشاره به اینکه کلیات پروانه IPTV نیز در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شده، افزود: پس از دریافت نظرات در جلسات مشترک با وزارت ارشاد و صدا و سیما، مقدمات صدور پروانه IPTV فراهم شده است. وی درباره نحوه صدور پروانه IPTV گفت: روش رگولاتوری در اعطای پروانه IPTV به صورت عمومی بوده و مزایده ای برگزار نخواهد شد و شرکت هایی که شرایط لازم را احراز کنند می توانند پروانه دریافت کنند و با همکاری و مشارکت دارندگان پروانه شبکه های دسترسی نسبت به ارائه خدمات به کاربران نهایی اقدام کنند.

کاربران ایرانی می توانند ایمیل یاهو بسازند

ساخت ایمیل یاهو بعد از یک سال مسدود بودن، برای کاربران ایرانی ممکن شد.

به گزارش فارس شرکت «یاهو» در سپتامبر سال 2013 میلادی با اعمال محدودیت برای کاربران ایرانی که قصد ساخت حساب کاربری در سایت یاهو را داشتند، کد تلفن کشورهایی که از سوی دولت امریکا تحریم شده اند از جمله ایران را برداشته و امکان ساخت ایمیل و رجیستری آن را محدود کرده بود. به این ترتیب از یک سال گذشته کاربران ایرانی نتوانستند آدرس ایمیل جدیدی در سایت یاهو برای خود بسازند که اخیرا با لغو این محدودیت، امکان ساخت حساب کاربری در یاهو برای کاربران ایرانی با کد کشورمان فراهم شده است.