آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۹
صفحه آخر
۱۲

عملیات همزمان نیروهای ارتش و حزب الله علیه تکفیری ها در عرسال لبنان

در پی حمله انتحاری گروه تروریستی جبهه النصره به مقر حزب الله در منطقه بقاع شمالی لبنان، نیروهای حزب الله و ارتش لبنان در منطقه مرزی لبنان و سوریه مستقر و عملیات نظامی علیه تکفیری ها را آغاز کردند.

سرویس خارجی- این نیروها عملیات هجومی علیه مواضع و پایگاه های گروه های تروریستی تکفیری در بلندی های عرسال در شمال شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه را شروع کرده اند و ارتش برای نخستین بار از هلی کوپترهای هجومی و موشک های هوا به زمین «هلفایر» استفاده کرد.

روزنامه لبنانی السفیر در این باره نوشت، ارتش لبنان بیش از 5000 نیروی نظامی در منطقه بقاع شمالی مستقر کرده است که از حمایت گسترده توپخانه دوربرد و هلی کوپترهای تهاجمی برخوردار است.السفیر افزود، رزمندگان حزب الله نیز در مرزها مستقر شده اند تا هرگونه عملیات تروریستی را خنثی سازند.

روز یکشنبه گروهک تروریستی النصره با حمله به ایست بازرسی حزب الله در منطقه بقاع شمالی لبنان سه تن از اعضای حزب الله را به شهادت رساندند.

رزمندگان حزب الله نیز در واکنش به این حمله انتحاری با استفاده از پهپادها مواضع تروریست ها را در مرز سوریه با لبنان هدف قرار دادند که به کشته شدن 50 تروریست و زخمی شدن ده ها تن منجر شد.در این عملیات حزب الله لبنان برای اولین بار از پهپاد تهاجمی استفاده کرد.

از سوی دیگر جنگنده های سوری نیز به مواضع افراد مسلح واقع در مناطق کوهستانی بین سوریه و لبنان حمله کردند که طی آن چندین تروریست کشته و زخمی شدند. تروریست های اجاره ای در سوریه از منطقه کوهستانی القلمون وارد خاک لبنان شده و با حمله به مراکز ارتش و نیروهای امنیتی لبنان، نظامیان را کشته و یا به گروگان می گیرند.