آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۹
صفحه آخر
۱۲

اعتصاب خلبانان ایرفرانس وارد هفته دوم شد

3800 خلبان شرکت هواپیمایی «ایرفرانس» فرانسه پس از یک هفته اعتصاب اعلام کردند، به اعتصاب خود همچنان ادامه می دهند.

خلبانان فرانسوی پیش از این و از روز دوشنبه هفته گذشته در اعتراض به شرایط بد کاری و کمی حقوق و دستمزد اعتصاب «یک هفته ای» را آغاز کردند که بنابر اعلام برخی رسانه ها روزانه حتی تا 26 میلیون دلار نیز خسارت به شرکت «ایرفرانس» وارد کرده است. اما تازه ترین گزارش های منتشر شده حاکی است، به دلیل شکست مذاکرات اعتصابیون اعلام کرده اند، این اعتصاب تا روز پنج شنبه آینده یعنی سوم مهر ادامه خواهد داشت.

طبق گزارش های منتشر شده، این اعتصاب دیروز منجر به لغو 59 درصدی پروازهای این شرکت شد.بر اساس اطلاعات منتشره، میزان اعتصاب خلبانان در روز گذشته 65 درصد بود و این مسئله باعث لغو بسیاری از پروازهای داخلی و خارجی شد.مدیریت ایرفرانس پس از گذشت یک هفته از اعتصاب خلبانان از تمامی اتحادیه های درگیر در این اعتصاب خواسته که به مذاکره و گفت وگو بنشینند.

از سوی دیگر روزنامه فرانسوی فیگارو روز یکشنبه اعلام کرد احتمالااین اعتصاب در 6 روز اول چیزی بالغ بر 105 میلیون یورو خسارت به این شرکت هواپیمایی تحمیل کرده است و چنانچه این اعتصاب تا جمعه آینده یعنی 26 سپتامبر (4 مهر) ادامه یابد این رقم به 252 میلیون یورو هم خواهد رسید.