آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۹
صفحه آخر
۱۲

تشکیل کمپین «45 درصدی ها» با هدف جدایی اسکاتلند از انگلیس

استقلال طلبان اسکاتلند به رغم شکست در همه پرسی استقلال از انگلیس، از پای ننشسته و کمپینی با نام «45 درصدی ها» با هدف ادامه تلاش برای استقلال به راه انداخته اند.

خبرگزاری «فارس» با اعلام این خبر به نقل از روزنامه ایندیپندنت افزود: کمپین «45 درصدی ها» به سرعت به شعار کسانی تبدیل شده که مصمم به زنده نگاه داشتن «رویای استقلال اسکاتلند» هستند و بسیاری از افراد سرشناس نیز از این کمپین حمایت کرده اند.

پیش از این «الکس سالموند» رهبر کمپین هواداران استقلال در سخنانش پس از روشن شدن نتیجه همه پرسی، با اشاره به این موضوع که کمپین استقلال «بخشی از جامعه را درگیر کرد که پیش از این درگیر سیاست نشده بودند» از میزان مشارکت مردم اسکاتلند در همه پرسی به عنوان «پیروزی حزب ملی اسکاتلند» و کمپین هواداران استقلال یاد کرده بود.

برخی از هواداران «45 درصدی ها» اتهام تقلب در همه پرسی روز پنجشنبه 27 شهریورماه را مطرح می کنند در حالی که برخی دیگر بازشماری آرا را خواستار شده اند. در این همه پرسی 55 درصد به اتحاد و 45 درصد به استقلال رای دادند.

«سالموند» در آخرین موضع گیری خود در این باره گفت، مقامات انگلیس استقلال طلبان را با وعده های دروغین فریب دادند. با همه این تفاسیر بسیاری از تحلیلگران معتقدند، برگزاری این همه پرسی فی نفسه تاثیر خود را گذاشت و مثلاباعث کاهش نفوذ انگلیس شد.