آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۹
صفحه آخر
۱۲

چهار سوی پنج قاره

بازگشت اعتراضات در فرگوسن

گروهی از معترضان در سنت لوییس آمریکا در مراسم یادبود کشته شدن مایکل براون، نوجوان سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس در خیابان ها و پیاده روهای شمال و شرق استادیوم «بوش» این شهر تظاهرات کردند.

هر یک از افراد حاضر در این تظاهرات نام یک سیاهپوست بی دفاع را که توسط پلیس کشته شده بود در دست داشتند. معترضان با وارونه نگه داشتن پرچم آمریکا شعار می دادند: «دست ها بالا، لطفا شلیک نکنید»، اگر عدالتی نباشد صلحی نخواهد بود».

اعتراف دیرهنگام

«جان هاوارد»، نخست وزیر اسبق استرالیا تصمیم کشورش برای پیوستن به ائتلاف جنگ علیه عراق به رهبری آمریکا و انگلیس در سال 2003 را اشتباه خواند. وی در گفت وگو با «سون نتوورک» اعلام کرد شرمنده ام که اطلاعات آمریکا درباره تسلیحات کشتار جمعی که بر اساس آن نظامیان استرالیایی در سال 2003 به عراق اعزام شدند، بی اساس بود!

حکم اعدام در عربستان

دادگاه جنایی عربستان حکم اعدام چهار تن و حبس 16 عربستانی دیگر را با ادعای عضویت در گروه های تروریستی صادر کرد.دادگاه جنایی عربستان این افراد را به دادن آموزش های نظامی به اعضای خود برای مقابله علیه سران کشور و اعطای اختیار به اعضای خود برای کشتن نیروهای امنیتی و اتباع بیگانه و همچنین خودکشی به منظور جلوگیری از آشکار شدن اسرار خود متهم کرده است!

تدابیر امنیتی در کاخ سفید

پس از نفوذ فردی به داخل کاخ سفید در روزهای اخیر، گارد حفاظت ریاست جمهوری آمریکا موسوم به «سرویس مخفی» تمهیدات امنیتی جدیدی برای ورود گردشگران و نیز مردم این منطقه به محوطه کاخ سفید اتخاذ کرده اند. این اقدامات برای کاهش احتمال به خطر افتادن مقامات آمریکایی به خصوص رئیس جمهور این کشور انجام می شود. یکی از این پیشنهادات افزایش ردیفی از نرده ها در چند متری موانع فعلی است. همچنین پیشنهاد شده بازدیدکنندگان را یک بلوک قبل از درب اصلی مورد بازرسی و تفتیش (بدنی) قرار دهند.

هلاکت عضو برجسته طالبان

«حنیف رضایی»، سخنگوی ارتش افغانستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اثر حمله هوایی سربازان ارتش در ولایت «هرات» عضو برجسته طالبان به همراه 3 نفر دیگر کشته شدند. وی افزود: این حمله در منطقه «بکواه» ولایت هرات صورت گرفت که طی آن «ملاعبدالرحمان نیکه» والی معروف طالبان در این ولایت همراه با یک فرمانده دیگر این گروه که در حال برنامه ریزی حمله بودند، کشته شدند.