آرشیو سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۵۷۵۷
ایران زمین
۲۰

آبگیری سد گلورد نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار

ساری – خبرنگار ایران در صورت تزریق 50 میلیارد تومان اعتبار به پروژه سد گلورد، تا پایان سال مالی 93 (تیر ماه 94) آبگیری اولیه این سد در تیرماه سال آینده انجام خواهد شد.

کریم مظفری، مدیر سد گلورد با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، افزود: این پروژه یکی از بزرگترین طرح های ملی مازندران است که بالغ بر400 کارگر و متخصص در دو شیفت کاری برای سرعت بخشیدن به اجرای آن مشغول به فعالیت هستند.

وی بابیان اینکه تا کنون حدود 118 میلیارد تومان برای ساخت سد گلورد نکا سرمایه گذاری شده است، تصریح کرد: برای اجرای کامل سد و تاسیسات آن اعتباری بیش از 180 میلیارد تومان مورد نیاز است.وی زمان اتمام پروژه سد گلورد را شهریور سال 95 اعلام و اظهار امیدواری کرد با تزریق اعتبار بموقع و کافی شاهد اتمام نهایی عملیات اجرایی این سد بزرگ باشیم.

آبیاری 25 هزار هکتار از اراضی دشت نکا، بهشهر و گلوگاه، جلوگیری از سیلاب، توسعه دامپروری و صنایع جانبی کشاورزی، پرورش آبزیان، تامین انرژی برق به میزان 75 گیگابایت در سال و تامین 36 میلیون متر مکعب آب شرب مورد نیاز شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه، شهرک ها و روستاهای مسیر خط انتقال، از جمله اهداف ساخت سد گلورد است.

وی میزان حجم خاکریزی بدنه سد را 2 میلیون و 220 هزار متر مکعب و میزان خاکریزی آن را 337 هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: در این طرح برآورد شده تا 205 کیلومتر کار حفاری و تزریق در جناحین و پی سد داشته باشیم که تا کنون بیش از 145 کیلومتر آن را انجام دادیم.