آرشیو چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۸۶
اقتصاد
۴

«میلیون بانک» مسئول مراودات تجاری ایران و روسیه می شود

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه اعلام کرد: میلیون بانک روسیه با ایجاد شعبه در ایران، ریال و ارز را میان صادرکنندگان ایرانی و روسی مبادله می کند.

به گزارش فارس، اسدالله عسگراولادی دیروز در چهل وششمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از مذاکره تیم اقتصادی ایران در حاشیه سفر رئیس جمهور به روسیه خبر داد و گفت: «میلیون بانک» روسیه در کنار بانک ملی ایران مسئول مراودات تجاری میان دو کشور شده است که بنا بر این شد این بانک در هر پنج کشور دریای خزر شعبی را ایجاد کرده و با ایران نیز به طور مشخص در موضوع پرداخت ها و دریافت ها همکاری ویژه داشته باشد. وی افزود: همچنین این بانک با ایجاد شعبه در ایران، ریال و ارز را میان صادرکنندگان ایرانی مبادله می کند؛ به نحوی که هرچه صادرکننده ایرانی به روسیه صادر کرد، با نرخ ارز آزاد ظرف سه تا پنج روز در ایران به طرف ایرانی خواهد پرداخت.

عسگراولادی با بیان این که کمی یوآن نیز وارد بازار روسیه شده است، گفت: اکنون به دلیل این که هم ایران و هم روسیه تحریم بانکی دارند، امیدوارم بانک مرکزی با جایگزینی روبل و ریال به جای ارزهای اروپایی و آمریکایی موافقت کند.