آرشیو چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۸۶
اقتصاد
۴

نهادی های عمومی موظف به ارائه گزارش عملکرد شدند

با ابلاغ اصلاحیه قانون اصل 44، موسسات و نهادی های عمومی غیردولتی موظف به ارائه گزارش عملکرد به شورای رقابت شدند.

به گزارش تسنیم، رئیس​جمهور مصوبه مجلس درباره اصلاح قانون اجرای سیاست​های کلی اصل 44 را به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.طبق این ابلاغیه، ماده 6 قانون و تبصره های آن اصلاح می شود که براین اساس به منظور تسهیل حضور بخش​های غیردولتی، خصوصی و تعاونی در فعالیت های اقتصادی و برقراری رقابت سالم و ایجاد امنیت برای سرمایه این بخش​ها، موسسات و نهاد های عمومی غیردولتی و تمامی شرکت های تابعه و وابسته آنها که قانونا مجوز فعالیت اقتصادی را دارند، می توانند در بازار تولید کالاو خدمات فعالیت داشته باشند مگر آن​که فعالیت آنها موجب اخلال در رقابت شود.

این نهادها و موسسات موظفند گزارش مجموع مالکیت مستقیم و غیرمستقیم تمامی شرکت های تابعه و وابسته خود را در هر بازار تولید کالاو خدمات هر شش ماه یک بار به شورای رقابت ارسال کنند. ارائه نکردن اطلاعات یا خلاف واقع بودن آن از سوی نهاد ها و موسسات مذکور مشمول حکم ماده 72 این قانون است.

در ادامه این اصلاحیه آمده است: موسسات عمومی غیردولتی و شرکت​های تابعه و وابسته آنها حق مالکیت مستقیم و غیرمستقیم مجموعا حداکثر تا 40 درصد سهم بازار هر کالایا خدمت را دارند. همچنین شرکت​ها و بنگاه​های اقتصادی متعلق به اشخاص حقوقی زیر حسب مورد موظفند نسبت به ارائه اطلاعات کامل مالی خود برای ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار مطابق قوانین و مقررات مربوط عمل کنند. بنگاه​های مذکور موظفند در صورت لزوم نسبت به مطابقت ساختار و شیوه گزارشگری مالی برابر قوانین و مقررات بازار سرمایه اقدام کنند.