آرشیو یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳، شماره ۴۱۰۵
اقتصادی
۴

آمریکایی ها هم با قطار لوکس به ایران می آیند

مدیر یک شرکت گردشگری آمریکایی که همراه قطار «عقاب طلایی دانوب» به ایران آمده تا چگونگی سفر ریلی به این کشور را برای گردشگران آمریکایی ارزیابی کند، گفت: قرار است این قطار در سال 2016 با گردشگران آمریکایی پر شود.

به گزارش ایسنا، جیم فریدلندر، مدیر یک شرکت گردشگری در ایالت نیویورک آمریکاست که حدود 37 سال در این حوزه فعالیت دارد و معمولااعضا و تشکل های وابسته به موزه های سراسر آمریکا با آن به سفرهای فرهنگی می روند. وی قبلااعضای موزه «متروپلیتن» آمریکا را به ایران آورده بود. او حالابا همسرش همراه قطار لوکس عقاب طلایی دانوب به عنوان یک گردشگر عادی به ایران آمده تا شرایط سفر با این قطار و خط آهن ایران را ارزیابی کند.

او در این باره گفت: همراه این قطار آمدم تا این شکل از سفر را امتحان کنم؛ چون در آینده قرار است آمریکایی ها هم با این قطار به ایران سفر کنند.

فریدلندر که تاکنون تورهای زیادی از آمریکا به ایران اجرا کرده است، اظهار کرد: ما می خواهیم این قطار در سال 2016 با گردشگران آمریکایی به ایران سفر داشته باشد، برای همین باید از خیلی قبل تر شرایط را بررسی و همه کارها را هماهنگ کنیم تا این پروژه بزرگ درست و دقیق اجرا شود.

وی درباره ارزیابی اش از سفرهای ریلی بین المللی در ایران افزود: ابتدا برای انجام این کار کمی تردید داشتم، چون نمی دانستم خط آهن ایران و پذیرایی در این کشور برای مسافران قطار چگونه خواهد بود؛ زیرا ما می خواهیم در آینده از آن بیشتر استفاده کنیم و باید از همه این موارد مطمئن باشیم؛ اما به طور کل تا این بخش از سفر هماهنگی ها خیلی خوب بود.

این تورگردان آمریکایی در پاسخ به این پرسش که با توجه به روابط سیاسی ایران و آمریکا چقدر امید دارد این پروژه در سال 2016 آن طور که برنامه ریزی شده است، اجرا شود؟ گفت: همان طور که مردم ایران و آمریکا امیدوارند روابط دو دولت دست کم از نظر گردشگری خوب شود، ما هم این امیدواری را داریم که این اتفاق رخ دهد.