آرشیو یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳، شماره ۴۱۰۵
اقتصادی
۴

مدیریت سهام عدالت همچنان در اختیار دولت خواهد بود

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: براساس مصوبه هیات وزیران نمایندگی سهام عدالت در شرکت های سرمایه پذیر که بخشی از سهامشان بابت سهام عدالت تخصیص داده شده تا زمانی که سهام عدالت آزاد نشده و در اختیار مشمولان قرار نگرفته توسط دستگاه های اجرایی ذی ربط مدیریت می شود.

چندی پیش همزمان با برگزاری مجامع بانک ها و شرکت هایی که بخشی از سهام شان متعلق به سهام عدالت بود از حضور نمایندگان سهام عدالت به مجامع شرکت ها و بانک ها ممانعت شد و دولت نمایندگان خود را به جای آنها جایگزین کرد که این امر موجی از انتقادها را نسبت به عملکرد دولت و سازمان خصوصی سازی ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در جمع خبرنگاران درخصوص دلایل جلوگیری از حضور نمایندگان سهام عدالت در مجامع بانک ها، افزود: هیات وزیران در سال 89 مصوبه ای را به تصویب رساند که به موجب آن به دستگاه های اجرایی تکلیف شد تا زمانی که سهام عدالت آزاد نشده و بدهکار خزانه هستند، نمایندگی سهام عدالت را دستگاه های اجرایی ذی ربط به عهده داشته باشند.

وی ادامه داد: اما این مصوبه دولت به دلایل نامعلومی اجرایی نمی شد و به این ترتیب این مصوبه از سال 89 تا 92 برای مجامع اجرایی نشد و مغفول مانده بود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: البته من هم پس از حضور در سازمان خصوصی سازی از وجود این مصوبه بی اطلاع بودم اما پس از مدتی تصادفا از آن مطلع شدم. وی ادامه داد: با اطلاع از این امر، وجود این مصوبه را به وزارت امور اقتصادی و دارایی یادآور شدم و پس از بررسی های انجام شده این مصوبه که در سال های گذشته کنار گذاشته شده بود، پس از اطلاع به هیات دولت قرار شد اجرایی شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: هیات دولت از دستگاه های اجرایی چرایی اجرایی نشدن این مصوبه را سوال کرد که دستگاه ها نیز به دلیل آن که مدیران آنها تازه منصوب شده بودند از وجود این مصوبه اظهار بی اطلاعی کردند لذا این مصوبه تعطیل مانده در سال جاری اجرایی شد.