آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۱۰
شهرستان ها
۷

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: کاهش 5 درصدی تلفات در راه های روستایی

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: در 5 ماه سال جاری آمار تلفات در جاده های روستایی کشور 5 درصد کاهش داشته است.

حسین میرشفیع در نشست با خبرنگاران افزود: بیشترین تلفات جاده های روستایی مربوط به سال 85 با 30/6 نفر در هزار کیلومتر به ثبت رسیده که هم اینک به 12/7 نفر کاهش یافته است.

وی افزود: نسبت تلفات جاده ای روستایی نسبت به راه های برونشهری از 13/8 درصد در سال 85 به 10/1 درصد در حال حاضر کاهش یافته است. میرشفیع از برنامه ریزی برای کاهش تلفات در جاده های روستایی و استقبال مردم برای ساخت راه روستایی خبر داد و افزود: تاکنون 170 کیلومتر راه روستایی به مبلغ 40 میلیارد تومان از این طریق ساخته شده است.

میرشفیع افزود: استان مازندران دارای بیشترین متقاضی مردمی برای ساخت جاده روستایی است و تاکنون 500 کیلومتر درخواست ساخت راه جدید روستایی در این استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 1200 کیلومتر راه روستایی در کل کشور روکش آسفالت شده است گفت: برنامه ما روکش کردن 5 هزار کیلومتر راه روستایی است.

میرشفیع با بیان اینکه در بودجه امسال کشور ردیف ملی برای راه روستایی اختصاص نیافته است افزود: هم اینک 90 درصد جمعیت روستایی کشور برخوردار از راه آسفالت هستند و تلاش داریم با مشارکت مردمی و خیرین راه ساز این رقم را به همه روستاهای کشور تعمیم دهیم. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مجموع 130 هزار کیلومتر راه روستایی ساخته شده است گفت: در افق 1404 برای اینکه تمام روستاهای بالای 20 خانوار را برخوردار از راه روستایی کنیم باید این رقم را به 173 هزار کیلومتر برسانیم.