آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۱۰
شهرستان ها
۷

رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی اصفهان: مرغ مرغداران روی دستشان مانده است

رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی استان اصفهان با هشدار نسبت به وضعیت مرغداری های استان اصفهان گفت: ظرفیت سردخانه های کشور تکمیل شده و مرغ مرغداران روی دستشان مانده است.

بهرام پاکزاد افزود: استان اصفهان یکی از تولیدکنندگان بزرگ مرغ گوشتی در کشور بوده و رتبه اول کشور را در تولید مرغ به خود اختصاص داده است.

وی گفت: صنعت مرغداری کشور این روزها با بحرانی به نام مازاد تولید مرغ مواجه است که تداوم وضع موجود به طور جدی به تولید مرغ گوشتی در کشور آسیب خواهد زد.

رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی استان اصفهان با اشاره به اینکه سردخانه های کل کشور در حال حاضر پر هستند، گفت: دولت باید تدابیری اتخاذ کند تا هر چه زودتر این سردخانه ها خالی و جا برای خرید مرغ های تولید شده باز شود.وی گفت: درخواست های مکرری از رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای پیدا کردن راه حل فوری برای حل این مشکل داشته ایم.

رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی استان اصفهان یکی از این راهکارها را ارائه سبد کالابه مردم برای خالی کردن ظرفیت سردخانه ها عنوان کرد و افزود: دولت می تواند بخشی از کمک های خود را در قالب ارسال مرغ به آنان انجام دهد.

پاکزاد گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین آمارها 130 هزار تن مرغ در کل کشور جمع آوری شده که برای مصرف و ارائه آنان به بازار باید راهکاری اندیشیده شود.