آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۱۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

وزیر نیرو: این هفته آب در زاینده رود جاری می شود

وزیر نیرو گفت: آب در زاینده رود 16 آبان برای کشت پاییزه در استان اصفهان جاری می شود.

حمید چیت چیان در جمع کشاورزان ورزنه با اعلام اینکه از هشت روز آینده با باز شدن جریان آب در زاینده رود کشاورزان می توانند کشت پاییزه را آغاز کنند گفت: استقرار نظام مدیریت واحد حوضه آبریز زاینده رود مهمترین مصوبه اجرا شده شورای عالی آب است که با اجرای همه مصوبات این طرح و بارش باران شاهد جریان دائمی زاینده رود خواهیم بود.

وی به طرح های تونل کوهرنگ یک و دو، چشمه لنگان و خدنگستان که با هدف جریان دائمی آب در زاینده رود، تاکنون اجرایی شدند اشاره کرد و افزود: به زودی تونل کوهرنگ سوم هم به بهره برداری می رسد.

وزیر نیرو از کشاورزان اصفهانی برای اجرای طرح ساماندهی رودخانه زاینده رود قدردانی کرد و گفت: به زودی اعتبارات ویژه ای برای تکمیل این طرح اختصاص می یابد.

چیت چیان خشکسالی های پیاپی و افزایش مصارف را از جمله مشکلات این حوزه برشمرد.

وزیر نیرو استقرار نظام مدیریت واحد حوضه آبریز زاینده رود را یکی از مهم ترین بندهای مصوبه شورای عالی آب دانست و تاکید کرد: خوشبختانه تمام بندهای طرح جامعی که در شورای عالی آب به تصویب رسید درحال اجراست. چیت چیان در زمینه انتقال آب از سمیرم به کرمان نیز گفت: این موضوع نیازمند مطالعات بیشتر است که بعد از انجام مطالعات وضع آن روشن می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی مناسب برای استفاده بهینه از آب می تواند مشکلات شرق اصفهان و کشاورزان را برطرف کند.