آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۱۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

با حضور رئیس مجلس: 2 طرح عمرانی دانشگاهی در قم به بهره برداری رسید

دو طرح عمرانی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم به بهره برداری رسید.

قم- خبرنگار کیهان:

در این آیین ساختمانهای دانشکده مدیریت و حسابداری و خوابگاه دانشجویی دختران این دانشگاه به بهره برداری رسید.

براساس این گزارش، خوابگاه دانشجویی دخترانه پردیس فارابی از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به قم در سه طبقه با زیربنای چهارهزار و 400 مترمربع بنا شده است.

این خوابگاه ظرفیت پذیرش 350 دانشجو را داشته و برای ساخت آن پنج میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

این گزارش حاکی است: ساختمان دانشکده مدیریت و حسابداری نیز در زیربنای پنج هزار و 600 متر مربع، در پنج طبقه با احداث 46 کلاس درس و با ظرفیت یک هزار و 682 نفر احداث شده است.

اعتبار این پروژه از محل درآمدهای اختصاصی پردیس فارابی دانشگاه تهران تامین شده که رقمی بالغ بر 12 میلیارد تومان است.

لاریجانی در آیین بهره برداری از این دو طرح گفت: بخش عظیمی از صنعت کشور به استفاده از استعدادهای دانشگاه نیاز دارد که ساز و کار آن اکنون فراهم شده است.

وی، به دو لایحه ارسالی دولت برای حمایت از پژوهش های دانشگاهی اشاره کرد و گفت: طبق یکی از این لایحه ها تمامی فعالیت های مربوط به پژوهش دانشگاهی مورد حمایت قرار گرفته و هر بخش تولیدی که با دانشگاه قرارداد ببندد، هزینه تحقیقاتی جزء هزینه های مالیاتی آن واحد تولیدی محسوب می شود که ظرفیت جدیدی برای ارتباط صنعت و دانش است.

لاریجانی، ارتباط صنعت با دانشگاه را امری ضروری برای کشور دانست و افزود: برای حمایت از دانشگاه ها در بودجه کشور تمامی توان خود را به کار خواهیم گرفت.

وی افزود: پایه صنعت ما دولتی و انحصاری بوده و نبود رقابت، انگیزه ای برای نوآوری در تولید برای دانشگاه ها ایجاد نکرده است که امیدواریم دولت فعلی در ایجاد این انگیزه فعالیت مناسبی داشته باشد.

وی اظهار کرد: قوانینی را در حال تصویب داریم که چند دانشگاه مهم کشور مانند تهران و صنعتی شریف مورد توجه ویژه باشد، چرا که این دانشگاه ها طراز علمی کشور را بالابرده و باید از جهات مختلف مورد توجه قرار گیرند.

رئیس قوه مقننه افزود: با توجه به سابقه اسلامی حوزه علمیه قم، پردیس فارابی باید ارتباط بیشتری با بخش دانشگاهی در قم داشته باشد و از ظرفیت استادان برجسته حوزه علمیه استفاده کند.