آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۵۷۸۲
ایران زمین
۲۰

ایستگاه جدید راه آهن در تویسرکان

اجرای طرح ایستگاه مسافربری روستای باباکمال تویسرکان به راه آهن ملایر -کرمانشاه تصویب شد.

غلام رضا رضایی بالاجو، مدیراداره کل ساخت و ساختمان های راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور با اعلام این خبر افزود: با بررسی های کارشناسی متعدد، ایستگاه قطار در نزدیکی روستای باباکمال ایجادمی شود.

رضایی بالاجو با بیان اینکه مراحل تملک اراضی، طراحی ایستگاه و انتخاب پیمانکار برای اجرای این ایستگاه باید پشت سر گذاشته شود، تعامل و همکاری مردم برای تسریع تملک زمین های مورد نیاز را یک ضرورت دانست. وی خواستار همکاری مسئولان استان برای تسریع روند کار شد و تاکید کرد: اگر کار تملک اراضی در این مسیر به سرعت انجام شود، به موازات آن کارهای دیگر نیز شتاب خواهد گرفت.

غلامحسین شیری، مجری راه آهن غرب کشور نیز با بیان اینکه راه آهن غرب کشور در2 فاز در حال اجراست، فاز یک آن را ملایر - کرمانشاه و فاز دوم آن را کرمانشاه - مرز خسروی عنوان کرد و افزود: از مرز خسروی 40 کیلومتر در خاک عراق قرار دارد که از بندر لاذقیه به اروپا می رسد.

شیری با اشاره به اینکه راه آهن غرب یکی از مهمترین راه آهن های کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: فاز نخست آن 267 کیلومتر است که 96 درصد عملیات زیرسازی آن به پایان رسیده و عملیات روسازی آن از ملایر به سمت کرمانشاه نیز 17 کیلومتر انجام شده است که در صورتی که مشکل خاصی پیش نیاید، عملیات روسازی این محور تا کرمانشاه تکمیل می شود.

مجری راه آهن غرب کشور با اشاره به اینکه فاز دوم آن 263 کیلومتر است که 21 درصد کار انجام شده، خاطرنشان کرد: فاز دوم کرمانشاه - مرز خسروی با 11 تونل در 8 هزار و 700 کیلومتر طول در حال اجراست. به گزارش فارس، وی با ابراز امیدواری از بهره برداری این طرح در مدت 2 تا 3 سال آینده تصریح کرد: جابه جایی 5 میلیون مسافر و 5/5 تن بار از طریق راه آهن غرب کشور پیش بینی شده است. شیری تاکید کرد: سال اول بهره برداری این راه آهن، باید 10 میلیون تن بار جابه جا شود که با سوددهی بالایی همراه خواهد بود. مجری راه آهن غرب کشور هزینه سرمایه گذاری برای این طرح بزرگ را 3 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: سرمایه هزینه شده در آینده به خاطر موقعیت ایده آل راه آهن غرب کشور به واسطه خدمات بالاحاصل می شود.