آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۵۷۸۲
ایران زمین
۲۰

کاهش دمای هوا در نیمه شمالی کشور

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد، اواسط این هفته با نفوذ جریانات سرد شمالی شاهد کاهش محسوس دمای هوا در نیمه شمالی کشور خواهیم بود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: به سبب ورود سامانه بارشی جدید اکثر نقاط کشور امروز و فردا بارش باران و برف را تجربه خواهند کرد.

وی از بارش تدریجی باران در نیمه شرقی کشور در روزهای آینده خبر داد و اظهار داشت: بارندگی ها به سمت شرق کشور کشیده می شود، برهمین اساس در بخش هایی از مرکز، شرق و شمال شرق شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: در هفته پیش رو بجز مناطق واقع در جنوب شرق سایر نقاط کشور نیز بارندگی را تجربه می کنند.

گودرزی با اعلام اینکه امروز در تهران شاهد بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم بود، بیان داشت: بارش برف در ارتفاعات این کلانشهر دور از انتظار نیست. همچنین کاهش دمای هوای تهران در روزهای آینده پیش بینی می شود.

احد وظیفه، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی هم از کاهش شدید دمای هوا در شمال و شمال غرب کشور از روز دوشنبه خبر داد و در گفت و گو با مهر افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) در کشور فعال است.

به گفته وی، امروز بارش شدید باران و برف در ارتفاعات استان های کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال غرب کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بارش شدید باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد در شمال شرق خوزستان، شمال فارس و بوشهر پیش بینی می شود. از روز دوشنبه هم با نفوذ جریانات سرد شمالی کاهش قابل ملاحظه دما در مناطق شمالی و بارش شدید باران در شمال غرب و شمال کشور رخ خواهد داد.