آرشیو پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳، شماره ۳۱۰۶
حوادث
۱۴

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروندان گیلانی

اعتماد|پسری جوان که با انگیزه انتقام جویی و تسویه حساب شخصی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی دو شهروند گیلانی کرده بود از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمد خانی، رییس پلیس فتای انتظامی استان گیلان با اعلام این خبر به تشریح روند شناسایی متهم پرداخت و گفت: به دنبال ارجاع دو فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی اشخاصی با هویت معلوم درباره انتشار تصاویر خصوصی آنان در شبکه های مجازی غیرمجاز، موضوع به شکلی ویژه در دستور کار پلیس فتای گیلان قرار گرفت.

در حالی که اظهارات شاکیان از انتشار تصاویر خصوصی آنان در فضای مجازی خبر می داد ذهن ماموران پلیس فتای گیلان بر فرضیه خصومت شخصی متمرکز شد.

همزمان ردیابی و انجام عملیات سایبری ماموران در فضای مجازی به مشخص شدن آی پی و اطلاعات مجازی متهم پرونده انجامید. اطلاعاتی که روند رسیدگی به پرونده را در مسیر تازه یی قرار داد.

به گفته سرهنگ محمدخانی پس از تحقیقات گسترده و انجام عملیات سایبری از سوی ماموران و با توجه به اظهارات شاکیان ماموران موفق به شناسایی فردی 24 ساله ساکن رضوانشهر گیلان شدند و به این ترتیب و با کسب مجوز از مراجع قضایی و در اقدامی غافلگیرانه متهم را دستگیر و برای انجام بازجویی ها به پلیس آگاهی منتقل کردند. همچنین در جریان بازرسی از خانه متهم رایانه شخصی او کشف و ضبط شد.

به گفته سرهنگ محمدخانی پسر جوان در جریان بازجویی ها به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود از این اقدام را انتقام جویی و تسویه حساب شخصی عنوان کرد.

به این ترتیب پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.