آرشیو پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳، شماره ۳۱۰۶
حوادث
۱۴

خبر کوتاه

انهدام باند سوءاستفاده از کودکان در کلمبیا

پایگاه اطلاع رسانی پلیس| به دنبال عملیات پلیس بوگاتای کلمبیا علیه یک باند سوءاستفاده از کودکان، سه دختر نوجوان آزاد شدند: با این حال هنوز از سرنوشت 20 دختر دیگر که از سوی این باند ربوده شده اند خبر دقیقی در دست نیست.

تحقیقات پلیس کلمبیا در این باره زمانی آغاز شد که سه دختر بین 14 و 17 ساله مکان اسارت خود را به پلیس گزارش دادند و تحقیقات اولیه، پلیس را به محلی هدایت کرد که این سه دختر در حومه شهر بوگاتا جهت بهره کشی جنسی اسیر شده بودند. در این عملیات دو مرد و یک زن به عنوان مظنونان سردسته این باند دستگیر شدند و پلیس دریافت که چندین مکان مشابه در مناطق مختلف حومه شهر وجود دارد که به احتمال زیاد تعداد زیادی کودک در آنها نگهداری می شوند.

پلیس معتقد است که در طول این سال بیش از 20 دختر نوجوان توسط این باند مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته اند که از سرنوشت آنها اطلاعات دقیقی در دست نیست. اداره خدمات عمومی کلمبیا در این باره گفته است که از ابتدای اکتبر تاکنون 120 کودک از دست باندهای سوءاستفاده از کودکان نجات پیدا کرده اند که در سال 2013 این رقم، حدود 688 نفر بود.

نجات معجزه آسای چاه کن از اعماق 30 متری زمین

پایگاه خبری 125| مقنی جوانی که بر اثر بی احتیاطی و ترکیدگی لوله آب در داخل چاهی به عمق 30 متر محبوس شده بود با تلاش آتش نشانان نجات یافت.

ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 08:55 دقیقه صبح دیروز با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 4 و گروه امداد و نجات یک را به محل حادثه در ضلع شرقی میدان محمدیه اعزام کرد. امیر هاتفی، افسر آماده منطقه 5 عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: در محل احداث یک پروژه عمرانی، چاه کن 25 ساله یی بر اثر بی احتیاطی در هنگام کار و ترکیدگی لوله آب در داخل چاه 30 متری محبوس شده بود. وی افزود: در این عملیات نجاتگران بی درنگ پس از ایمن سازی محل حادثه با به کارگیری تجهیزات نجات و زدن کارگاه، چاه کن جوان را از داخل چاه خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند.