آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۸۲۵۴
ورزش
۱۱

در نیم فصل حاشیه ها از پویایی لیگ کاست

سید رحیم منفرد

پرونده نیم فصل فوتبال لیگ برتر با قهرمانی تراکتورسازی بسته شد. نتایج غیرمنتظره، گل های زیبای از راه دور، ناکامی مدعیان، حوادث فراوان و تغییرات زیاد در بالاو پایین جدول در این هفته با توجه به شهرآورد 79 بازتاب چندانی در رسانه ها نداشت.

گرچه تعطیلات نیم فصل از بیستم آذر و پس از برگزاری دیدارهای هفته هفدهم آغاز می گردد اما از مدت ها قبل با برنامه ریزی هایی که مسئولان باشگاه های مدعی داشته اند، توانستند موافقت بازیکنان برتر و مورد نیاز را برای نیم فصل دوم جلب کنند و در آغاز هفته هجدهم اکثر تیم ها با ترکیب دگرگون به میدان می آیند.در نیم فصل اول اشتباهات داوری، فقر گل و تماشاگر و حاشیه ها و از همه مهم تر عدم اطاعت برخی از بازیکنان از مربیان خود از زیبایی و پویایی لیگ برتر کاست. در هفته های ابتدایی کمیته انضباطی اعتراضات اندک مربیان و بازیکنان به داوران را با جرایم سنگین نقدی و محرومیت تلافی کرد اما در ادامه با توجه به افزایش اشتباهات داوری رعایت احتیاط را پیشه کرد و حتی ادعای برخی از مربیان تیم های مغلوب مبنی بر اشتباهات عمدی داوران را بدون پاسخ گذاشت.در نیم فصل اول نفت با توجه به بضاعت اندکی که در مقایسه با مدعیانی چون تراکتورسازی، استقلال، سپاهان و فولاد دارد عنوان موفق ترین تیم را در حالی به خود اختصاص داد که از مشکلات مالی رنج می برد. منصوریان علی رغم اینکه اولین سرمربیگری در لیگ برتر را تجربه می کند و کمتر کارشناسی احتمال مدعی شدن تیم نفت را می داد پس از جدا شدن ستاره های فصل قبل از این تیم، با ایجاد وحدت تاکتیکی توانست بر تیم های بزرگ پیروز شود. نفت در روزی که تراکتورسازی با بهترین خط حمله و مهاجمانی چون ادینهو، دلیر، نریمان جهان و احمدزاده آمده بود تا با پیروزی بر فاصله اش در صدر با دیگر مدعیان بیفزاید مقهور رضایی نیمکت نشین سابق پرسپولیس شد که با دو گل زیبا مهر تاییدی بر اثبات شایستگی منصوریان زد.

ناکام ترین تیم نیم فصل ملوان بر خلاف نفت هواداران بی شماری در خطه گیلان دارد و حتی جایگزین شدن مویسیلوویچ با ایراندوست نتوانست به نابسامانی های این تیم محبوب شمالی خاتمه دهد.