آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۸۲۵۴
ورزش
۱۱

خبر

ایران با 31 مدال چهارم آسیا شد

کاروان ورزشی ایران برای نخستین بار در بازی های ساحلی با کسب 31 نشان طلا، نقره و برنز چهارم آسیا شد.

ورزشکاران کشورمان با کسب 9 نشان طلا، 14 نقره و 8 برنز و در مجموع با کسب 31 مدال موفق شد برای نخستین بار به عنوان چهارمی بازیهای آسیایی ساحلی دست یابد تا شاهد یکی از

موفق ترین کاروان های اعزامی به رقابتهای بین المللی باشیم.

تمجید از ستاره فوتبال قاره

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به تمجید از عملکرد علی کریمی پرداخته و وی را ستاره واقعی فوتبال قاره خوانده است. در مطلبی که تحت عنوان علی کریمی نماد واقعی فوتبال آسیا بر روی خروجی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته، آمده است:علی کریمی پرجاذبه، بی شک یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال قاره است. بازیکنی که درروزهای بازیگری با پاس‎های دقیق، خلاقیت باورنکردنی و پاهای سبکبال در مقام یک رهبر ارکستر درخط حمله پرسپولیس وتیم ملی، هواداران فوتبال در ایران و آسیا را خیره می‎کرد.وی که با افتخار درکنار دیگر بازیکنان اسطوره‎ای فوتبال ایران نظیر علی دایی، مهدی مهدوی کیا و کریم باقری ایستاده، با به ثمررساندن 38 گل در 127 بازی ملی، دررده سوم برترین گلزن تاریخ فوتبال ایران قرار دارد.

مسی رکورد 60 ساله را شکست

لیونل مسی سرانجام رکورد 60 ساله فوتبال اسپانیا را به نام خود ثبت کرد. مسی با هت تریکی که برابر سویا انجام داد، تعداد گل هایش را درلیگا به عدد 253 گل رساند تا برترین گلزن تاریخ این رقابت ها نام گیرد.60 سال پس ازآنکه زارا موفق شد در سال 1955 برای بیلبائو رکوردشکنی کند و برترین گلزن لیگا لقب گیرد، لیونل مسی موفق شد این رکورد را به نام خود ثبت کند.