آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۸
اقتصادی
۴

تعرفه اینترنت تلفن همراه کاهش یافت

تعرفه اینترنت آزاد تلفن همراه از 2/5 ریال به ازای هر کیلو بایت به 0/5 ریال کاهش یافت.

تعرفه جدید اینترنت همراه دیروز در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، بازنگری و رقم 0/5 ریال برای آن تصویب شد.

پیش از این، کمیسیون تنظیم مقررات، تعرفه آزاد اینترنت همراه را 2/5 ریال به ازای هر کیلوبایت تصویب کرده بود که پس از اعلام با واکنش رسانه ها نسبت به گرانی تعرفه جدید همراه شد. پیش از جلسه تصمیم گیری کمیسیون، صحبت از تعیین تعرفه نیم ریال به ازای هر کیلوبایت اینترنت همراه بود.

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: تعرفه نیم (0/5) ریال به ازای هر کیلو بایت اینترنت موبایل برای سیم کارت های دایمی مستقل از فناوری برای هرگونه دیتای نسل 2 و 3، از دی ماه اجرا می شود.

اصغر عمیدیان گفت: سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم کارت های دایمی مستقل از فناوری برای هرگونه دیتای نسل 2 و 3 به ازای هر کیلو بایت، نیم (0/5) ریال تعیین شد، به این ترتیب تعرفه دیتای نسل 2 به میزان چشمگیری (حداقل 50 درصد) کاهش یافت.

وی افزود: اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با دریافت نظرات مردم و اپراتورها و پس از بررسی مصوبات شماره 45 و 142 که بر اساس آن تعرفه های مختلفی با تفکیک تکنولوژی برای نسل سوم و GPRS برای سیم کارت های دایمی از نیم ریال تا 14/8 ریال وجود داشت، به منظور یکسان سازی تعرفه در نسل های مختلف تلفن همراه، تعرفه جدید را تصویب کردند.

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد: اپراتورهای تلفن همراه می توانند با شرایط رقابتی و بازه تعرفه ای تعیین شده در این مصوبه، ضمن فروش خدمات دیتا بر اساس کیلوبایت، بسته های مختلف تعرفه ای نیز متناسب با نیاز مشترکین تعریف و ارایه کنند.

عمیدیان با اشاره به اینکه این مصوبه از اول دی ماه برای تمامی اپراتورهای تلفن همراه لازم الاجرا است، اظهار کرد: مشترکان تلفن همراه می توانند با خرید بسته های مختلف تعرفه ای متناسب با نیاز خود، از خدمات با تعرفه های مناسب بهره مند شوند.