آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۸
صفحه آخر
۱۲

70 درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند

انتخابات فرمایشی در بحرین پیدا کنید رای دهندگان را!

جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد که 70 درصد واجدین شرایط رای دادن در انتخابات پارلمانی بحرین شرکت نکردند و این انتخابات را تحریم کردند.

به گزارش خبرگزاری ها، «حسین الدیهی» معاون دبیر کل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین گفت: استقبال از تحریم انتخابات بیشتر از انتظار بود و با وجود همه تهدیدها و وعده و وعیدهای رژیم بحرین آمار اولیه از تحریم بیش از 70 درصدی انتخابات پارلمانی در روز شنبه حکایت دارد.

وی افزود: «اراده مردمی در یک موضع گیری تاریخی بی سابقه در تحریم قاطع انتخابات صوری و نمایشی پیروز شد.»

الدیهی تاکید کرد: «اراده مردم امروز قویتر از 14 فوریه سال 2011 میلادی است زیرا حماسه تحریم انتخابات راهی را به روشنی برای تداوم مبارزه با تحقق خواسته ها ترسیم کرد.»

به گفته معاون دبیر کل جمعیت الوفاق تنها 30 درصد از مردم در انتخابات پارلمانی شرکت کردند که بخش قابل توجهی از این میزان نیز مربوط به کارمندان، خانواده های نظامیان و تهدیدها و... بود.

بحرین روز شنبه شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی بود که مردم و شخصیت ها و احزاب مخالف آن را صوری و نمایشی توصیف کرده و اعلام کرده بودند در آن شرکت نخواهند کرد.

وزیر دادگستری بحرین اما مدعی شد با وجود تحریم مخالفان بیش از 51 درصد در انتخابات پارلمانی این کشور مشارکت داشتند!

جمعیت الوفاق با انتشار بیانیه ای آمار ارائه شده از سوی رژیم آل خلیفه را «بسیار تمسخرآمیز»، «غیرواقعی» و «نادرست» خواند.

شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی نیز گفت: «اقدام مردم بحرین در تحریم انتخابات پارلمانی یک مبارزه بود.»

شماری از شخصیت ها، فعالان سیاسی و رسانه های کشورهای عربی هم تاکید کردند تحریم گسترده انتخابات فرمایشی، سندی دیگر در عدم پذیرش خاندان حاکم آل خلیفه از سوی مردم بحرین است.