آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۸
صفحه آخر
۱۲

بیانیه مهم الازهر علیه تکفیری های داعش

الازهر مصر برگزاری تظاهرات با در دست گرفتن قرآن توسط مخالفان دولت را یادآور فتنه صفین در صدر اسلام دانست و با آن مخالفت کرد.

به گزارش شبکه العالم، تصمیم گروهی از مخالفان در مصر برای برگزاری تظاهرات در روز شنبه آینده در حالی که نسخه های قرآن در دست دارند، با واکنش الازهر مواجه شد.

الازهر در واکنش به این اقدام طرفداران اخوان المسلمین و سلفی ها، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به دست گرفتن نسخه های قرآن کریم در روز 28 نوامبر (شنبه آینده) یادآور فتنه صفین است؛ فتنه ای که اولین و سنگین ترین ضربه را به امت اسلامی وارد کرد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «به دست گرفتن قرآن اقدامی برای فتنه انگیزی و یادآور فتنه صفین است، فتنه ای که پیامدهایش تا به امروز ادامه دارد.»این بیانیه می افزاید: «فراخواندن مردم برای به دست گرفتن قرآن، سوءاستفاده از دین و اقدامی فریب آمیز بوده و توهین به قرآن محسوب می شود و زمینه ساز خونریزی است.»الازهر افزود: «این نوع فراخواندن، در واقع فراخواندن مردم به جهنم است.الازهر در بیانیه خود افزود: علی بن ابیطالب(ع) درباره گروه های تروریستی هشدار داده و فرموده اند: «هرگاه پرچم های سیاه را دیدید، در خانه های خود بنشینید و به این گروه ها کمک نکنید.» ما این پرچم های سیاه را در رسانه های مختلف می بینیم.در ادامه بیانیه آمده است: علی بن ابیطالب(ع) در ادامه حدیث خود می فرمایند، «صاحبان پرچم های سیاه وفادار به هیچ عهد و پیمانی نیستند. مردم را به حق فرا می خوانند ولی خودشان بهره ای از حق ندارند. اسامی صاحبان پرچم های سیاه کنیه (القاب) است.»منظور الازهر از به کارگیری این بخش از کلام امام علی(ع)، اشاره به القابی مثل «ابوبکر البغدادی» و «عمر الشیشانی» است که عناصر و سران گروه های تروریستی داعش، و القاعده برای خود برمی گزینند.