آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۸
صفحه آخر
۱۲

ارتش عراق با کمک عشایر 5 منطقه در شمال و غرب را پاکسازی کرد

نیروهای داوطلب و ارتش عراق طی سه عملیات بزرگ در شمال و غرب این کشور، پنج منطقه را از وجود تروریست ها آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری ها، دیروز نیروهای مسلح عراق از سه محور به منطقه «السعدیه» در شمال شرق استان «دیاله» حمله و کل این منطقه به همراه روستاهای آن را آزاد کردند. السعدیه از مرداد گذشته تاکنون در اشغال داعش بود. در این عملیات که با حمایت نیروی هوایی آغاز شد، شماری از تروریست ها کشته شدند. پس از آزادسازی السعدیه، پیشروی ارتش به سمت «جلولا» برای آزادسازی این منطقه آغاز شد.

دیروز در استان «صلاح الدین» نیز محور اصلی «بغداد» به شهر «سامرا» به همراه مناطق «الرمیلات» و «محطه بلد» واقع در شرق شهر «بلد»، به دست نیروهای دولتی و افراد داوطلب افتاد و از تروریست ها پاکسازی شد.

نیروهای دولتی در غرب عراق و در استان «الانبار» نیز توانستند منطقه «السجاریه» را به طور کامل از لوث تروریست ها پاکسازی کنند و ده ها عنصر مسلح را به هلاکت برسانند. در این عملیات عشایر سنی منطقه نیز در کنار نیروهای دولتی حضور داشتند.

فرمان عملیات هوایی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «حیدر عبادی» نخست وزیر عراق، فرمان عملیات هوایی ارتش در استان الانبار را صادر کرد. در این فرمان همچنین از ارتش خواسته شده است عشایر ساکن در الانبار را مسلح کنند. این فرمان نشان می دهد که دولت عراق قصد دارد همزمان با عملیات در مناطق شمالی این کشور، در غرب نیز عملیات علیه داعش را آغاز کند.

حملات ضد تروریستی در عراق در حالی ابعاد تازه ای گرفته که عملیات ارتش سوریه به شهر «رقه» مهمترین مرکز استقرار داعش نیز از دیروز آغاز شده است.

در صورتی که عملیات ارتش عراق در الانبار آغاز شود، شکاف بزرگی در مناطق اشغالی داعش در عراق و سوریه ایجاد می گردد.