آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۸
شهرستان ها
۷

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری: 900 میلیارد ریال در حاشیه دریاچه ارومیه هزینه می شود

برای استقرار بادشکن، ایجاد هلال آبی و مدیریت روان آب ها در 100 هزار هکتار حاشیه دریاچه ارومیه 900 میلیارد ریال هزینه می شود.

تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در تبریز به خبرنگاران گفت: با این مقدار بودجه که به تصویب دولت رسیده، طرح های بیابان زدایی در حاشیه دریاچه اجرا می شود.

عباس کارگر تصریح ساخت: 300 میلیارد ریال تا آخر سال و 600 میلیارد ریال در سال آینده جذب می شود که بدنبال آن نهال کاری صورت گرفته و چرای دام ها ساماندهی شده، بذر و بوته کاری بعمل آمده و بادشکن ها مستقر خواهند شد و نسبت به ایجاد هلال های آبی و مدیریت روان آب ها و دیگر طرح های بیابان زدایی در 100 هزار هکتار حاشیه دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی و شرقی اقدام می شود.

وی یادآور شد: اجرای طرحهای بیابان زدایی برای جلوگیری از طوفان های نمکی است و 20 طرح بین المللی از سوی دفتر بیابان سازمان، در حالی اجرا است که می توان به «آر.اف.ال.دی.ال» در کرمان و خراسان جنوبی اشاره کرد.

این مقام مسئول گفت: میزان تبخیر و تعرق آذربایجان شرقی از مناطقی مانند کویرلوت و بیرجند و سیستان وبلوچستان کمتر است و نقطه آغاز اجرای طرحهای بیابان زدایی، بسیار سخت می باشد و نیاز به یک هماهنگی و انسجام بسیار قوی دارد.