آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۸
شهرستان ها
۷
یادداشت خبرنگار

بی قانونی شبانه

عباس شاه علی

چندی پیش و پس از اینکه مدیرکل محترم محیط زیست استان لرستان از برخورد قاطع با متجاوزان زیست محیطی خبر داد و امکان احداث هرگونه راه ارتباطی در حریم محیط زیست و منطقه اشترانکوه و دریاچه گهر را منتفی دانست، با خود گفتم کاش این برخوردها به یک نقطه و منطقه خاص معطوف نشود و قانون در قبال با تمامی مناطق استان بصورت یکنواخت و مساوی اجرا شود، اما با شنیدن خبر احداث جاده روستای کمندان به سمت تونل برفی تمام آرزوهایمان رنگ باخت و باورمان شد که برخی به خوبی استاد دور زدن قانون هستند.

یک مقام سئول ضمن تایید این خبر گفت: چندی پیش عده ای با هماهنگی فرماندار ازنا اقدام به احداث جاده مذکور برای ایجاد دهکده گردشگری کرده اند ولی توسط محیط زیست از ادامه فعالیت متجاوزان جلوگیری شده است.

شاید گفته این مقام مسئول در رابطه با ممانعت از اقدام متجاوزان صحت داشته باشد اما شنیده شده ادامه عملیات احداث جاده مذکور شبانه و بدور از چشم محیط زیست درحال انجام است.

در رابطه با خسارات و عواقب احداث جاده در منطقه زیست محیطی و حفاظت شده اشترانکوه به هر دلیل سخن بسیار است، اما این اقدام علاوه بر محیط زیست خسارات فراوانی نصیب آب آشامیدنی مردم الیگودرز و ازنا خواهد کرد، به گونه ای که جاده مذکور از بالادست نقطه آبگیر انتقال آب آشامیدنی به این دو شهر گذر می کند و بهداشت و انتقال آب را با مخاطره مواجه خواهد کرد.

به هرحال انتظار داریم مدیرکل محترم محیط زیست استان در این بخش نیز با جدیت و قاطعانه از تخریب منطقه حفاظت شده اشترانکوه جلوگیری کند.