آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۸
ورزشی - اخبار کشور
۹

داک 700 تنی نیروی دریایی ارتش آماده بهره برداری شد

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش از پایان کار ساخت یک داک خشک تعمیراتی 700 تنی در این استان خبر داد و گفت: این داک هفتم آذر روز نیروی دریایی به بهره برداری می رسد.

دریادار دوم «محمدرضا عباسیان» در جمع خبرنگاران افزود: با این داک خشک تعمیراتی با توان متخصصان داخلی و بدون هیچ گونه کمکی از شرکت های خارجی در استان بوشهر ساخته شده است.

وی گفت: با بهره برداری از داک خشک تعمیراتی 700 تنی می توانیم به سایر واحدهای دیگر نیز در این تناژ خدمات رسانی کنیم.

عباسیان افزود: با توجه به اینکه ناوهای موجود در منطقه بین 400 تا 550 تن است داک خشک تعمیراتی 700 تنی جوابگوی این ناوها است.

وی با اشاره به بازگشت غرور آفرین سی ویکمین ناوگروه نیروی دریایی از ماموریت آب های بین المللی به بوشهر گفت: ناوشهید بایندر پس از 120 روز ماموریت در خلیج عدن، اقیانوس هند و باب المندب برای حفاظت از کشتی ها و منافع جمهوری اسلامی در آب های بین المللی به ایران بازگشته و اکنون سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی درحال انجام ماموریت در آب های دور است.

وی افزود: ناوشکن شهید بایندر در این ماموریت مهم چند درگیری هم با دزدان دریایی داشت که با موفقیت انجام شد. وی گفت: دریانوردی 10 هزار و 600 مایل دریایی بدون وقفه در مدت چهار ماه ناوگروه سی ویکم و انجام ماموریت های محوله به صورت مستقل یکی از رکوردهای این ناوگروه به شمار می رود.

عباسیان افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تاکنون 32 ناوگروه برای تامین امنیت خطوط دریایی کشور، مبارزه با دزدان دریایی، بهره برداری بایسته از منافع راهبردی کشور و حضور شایسته در آب های بین المللی اعزام کرده که دو میلیون کیلومتر مربع معادل یک سوم وسعت خاک جمهوری اسلامی دریانوردی کرده اند.