آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۸
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون اول قوه قضائیه: بسیاری از پرونده ها با صلح و سازش قابل حل است

معاون اول قوه قضائیه گفت: بسیاری از پرونده ها با صلح و سازش قابل حل است.

اهواز - خبرنگار کیهان:

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای دیروز در مراسم معارفه فرهاد افشار رئیس جدید دادگستری کل خوزستان گفت: بسیاری از پرونده ها نه الزاما در چارچوب شورای حل اختلاف بلکه در دادسرا نیز می توان پرونده ها را با صلح و سازش حل کرد. وی با بیان اینکه در سال گذشته 500 هزار پرونده به دادگستری استان خوزستان وارد شد، گفت: این رقم باید کاهش یابد چرا که این حجم ورودی سزاوار این استان نیست.

وی افزود: بیش از 49 درصد از این پرونده ها در دادسرا تنظیم شده اند و تنها نیمی از این تعداد، پرونده های جرائم سنگین محسوب می شوند و تعداد زیادی از این پرونده ها را می توان به راحتی حل وفصل کرد.

وی اظهار کرد: قضات و کسانی که در دستگاه قضایی صاحب سمتی هستند باید تا جایی که ممکن هست به مردم به ویژه به اقشاری که محروم هستند و امکان دفاع از خود را ندارند کمک کنند.

وی گفت: حتی در مورد افرادی که نسبت به آنها حکمی باید اجرا شود و متهم هستند، قضات و قوه قضائیه باید در نهایت انصاف وارد عمل شوند.

محسنی اژه ای در ادامه مشورت کردن را از راه های عملکرد هر چه بهتر قضات دانست و بیان داشت: مشورت کردن هیچ منافاتی با استقلال قاضی ندارد و قاضی باید در جمع بندی مسایل، در فهم قانون و اجرای احکام و موضوعات و امور مهم استان مشورت بکند.

وی گفت: برای جلوگیری از جرم باید به دنبال مشکلاتی که در خوزستان وجود دارد از جمله بیکاری و حل معضلات فرهنگی حرکت کرد.

وی اظهار کرد: کار در دادگستری نباید دچار روزمره گی شود و باید برای توسعه همه جانبه استان و حفظ امنیت هرچه بیشتر خوزستان به شدت تلاش شود.

معاون اول قوه قضائیه افزود: اگر امروز همه کشور با روحیه بسیجی در راستای حل مسائل وارد شوند، هیچگاه مستکبران زیاده خواهی نمی کنند. وی گفت: غربی ها جنگ را به ما تحمیل کردند و حال می گویند توانمندی علمی خود را زیر پا بگذارید در غیر اینصورت فشار تحریم ها را افزایش می دهیم، زیرا تصور می کنند تحریم ها ملت ما را از پای در می آورد.

اگر مستکبران غربی می دانستند این امت همان امتی است که هشت سال در مقابل مستکبران شرق و غرب ایستاد اینگونه زیاده خواه نبودند.