آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۸
ورزشی - اخبار کشور
۹

ایران به جمع کشورهای سازنده لکوموتیو تونلی پیوست

جمهوری اسلامی ایران به توان مهندسی و تولید لکوموتیو تونلی دست یافت.

معاون مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا در گفت وگو با واحد مرکزی خبر کرج گفت: ساخت لکوموتیو تونلی با توان 315 کیلو وات که دانش فنی آن تنها در اختیار چند کشور بزرگ صنعتی است، با همت کارشناسان و تلاشگران عرصه اقتصادی کشور، بزودی در چرخه حمل و نقل ریلی کشور قرار می گیرد.

اسم خانی افزود: لکوموتیو تونلی که برای حفاری تونل های مترو قابل استفاده است 22بهمن وارد پروژه های مترو می شود.

وی گفت: از ویژگی های این لکوموتیو، مطابقت با استانداردهای روز، مقاوم در برابر سرمازدگی و رطوبت و ضربات متعدد، کیفیت بالاو عمر طولانی است. اسم خانی گفت: هم اکنون این لکوموتیوها با هزینه بسیار سنگین و با توجه به شرایط تحریم، به سختی وارد کشور می شود.

وی افزود: با توجه به در اختیار داشتن دانش فنی بومی ساخت این لکوموتیوها در آینده ای نزدیک، همه احتیاجات کشور در زمینه ساخت لکوموتیوهای تونلی را برطرف خواهیم کرد.

معاون مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا همچنین از تولید لکوموتیوهای برقی سریع السیر ساخت ایران خبر داد و افزود: ساخت این لکوموتیوها از جمله دستاوردهای ارزشمند شرکت مپناست که به لطف کارشناسان ایرانی و با دانش فنی بومی در حال ثمردهی است. وی گفت: از لوکوموتیوهای برقی و قطارهای سریع السیر ساخت ایران در آینده ای نزدیک رونمایی می شود. معاون مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا افزود: تا 2 سال آینده همه احتیاج های خط تهران- مشهد در زمینه استفاده از لکوموتیوهای تمام برقی و سریع السیر را برطرف خواهیم کرد و مسافران می توانند با میانگین زمانی کمتر از 6 ساعت از تهران به مشهد مقدس مشرف شوند.