آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۸
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون وزیر نفت: 120 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید کشور افزوده می شود

معاون وزارت نفت در امور مهندسی گفت: با بهره برداری از پنج فاز در پارس جنوبی تا پایان امسال 120 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش ایرنا سید «عماد حسینی» در آیین گشایش ششمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در بوشهر افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده فازهای 12، 15، 16، 17 و 18 تا پایان ماه های آذر و دی در منطقه ویژه پارس جنوبی در عسلویه استان بوشهر به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 97 با بهره برداری از برخی طرح ها در دو میدان نفتی باید ظرفیت تولید نفت کشور به پنج میلیون و 200 هزار بشکه در روز برسد که این رقم اینک 4/2 میلیون بشکه است.

وی بیان کرد: در حال برنامه ریزی برای تولید 10 قلم کالای پرمصرف عرصه نفت و گاز در کشور هستیم که می تواند یک اتفاق مبارک و خوب باشد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی خاطرنشان کرد: حمایت از ساخت داخل باید در دولت مورد توجه باشد و یک تکلیف قانونی برای وزارتخانه ها شود.

حسینی با بیان اینکه صنعت نفت همواره یک صنعت پیشرو است، افزود: امیدواریم زمان بندی نمایشگاه ها به صورت بهتری انجام شود تا تلاقی زمان نمایشگاه ها برای برپاکنندگان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مشکلی ایجاد نکند.

وی افزود: برای صنعت نفت کشور باید نقشه راهی ترسیم شود و اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری نیز تکلیف ما را در بسیاری از امور مشخص کرده است.

وی یادآور شد: در بندهای 13 و 14 سیاست اقتصاد مقاومتی به صراحت در مورد موضوعات صادرات منابع بحث شده است که وزارت نفت براساس این ابلاغیه و تلفیق دیگر قوانین برای بهینه سازی صنعت نفت گام برمی دارد.