آرشیو چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۳۰
فرهنگ و هنر
۵

توضیحات وزیر ارشاد درباره شورای عالی سینما و جشنواره مطبوعات

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تشکیل جلسات شورای عالی سینما و احتمال برگزار نشدن جشنواره مطبوعات در سال جاری توضیحاتی داد.

به گزارش جام جم، علی جنتی در پاسخ به خبرنگاران درباره تشکیل شورای عالی سینما اظهار کرد: تشکیل شورای عالی سینما در دستور کار ما قرار دارد، ولی از آنجا که این جلسه باید با حضور رئیس جمهور برگزار شود و با توجه به این که رئیس جمهور مشغله های متفاوتی در شوراهای مختلف دارند، روند تشکیل جلسات این شورا به طول انجامیده، امیدواریم در اولین فرصت جلسه نخست آن تشکیل شود.

پرسش دیگری که خبرنگاران با وزیر ارشاد در بیان گذاشتند موضوع جشنواره مطبوعات بود که پیش تر حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام کرده بود که امسال جشنواره مطبوعات برگزار نخواهد شد. جنتی با اشاره به این که سال گذشته جشنواره مطبوعات برگزار شد ولی نمایشگاه مطبوعات نداشتیم، توضیح داد: نمایشگاه مطبوعات برگزار شد و در کنار آن شاهد برپایی همایش ها و گفت وگوها بودیم. با وجود این، ممکن است دلایل مالی یا موارد دیگر باعث شود که جشنواره مطبوعات امسال برگزار نشود، ولی در اولین فرصت آن را برگزار می کنیم.

او همچنین درباره صندوق بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران و مشکلات آن بیان کرد: حق بیمه کسانی که تاکنون عضو صندوق بوده اند، پرداخت شده و برای برخی دیگر نیز در حال انجام است. اما اگر منظور از مشکلات معطوف به عضو شدن افراد جدید در این صندوق است، باید اشاره کرد که با توجه به بدهی های کلانی که صندوق بخصوص به تامین اجتماعی دارد، تلاش شده تا این بدهی ها افزایش نیابد. بنابراین عضو جدیدی را تا اطلاع ثانوی نمی پذیرند.