آرشیو چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۳۰
جهان
۶

«آری» 99 درصدی به کنارگذاشتن آل خلیفه

نتایج شمارش آرای «همه پرسی مردمی» بحرین نشان داد که 99 درصد شرکت کنندگان با تعیین حق سرنوشت خود تحت نظارت سازمان ملل به منظور استقرار رژیم جدید سیاسی موافق هستند.

به گزارش فارس و به نقل از وبگاه خبری «منامه پست»، «بلقیس رمضان» رئیس هیات مستقل برگزاری همه پرسی مردمی بحرین با حضور در نشستی مطبوعاتی نتیجه این رفراندوم را اعلام کرد و با بیان این که 177 هزار و 118 نفر از شرکت کنندگان در این همه پرسی گزینه «آری» را انتخاب کردند، نسبت افرادی که به سوال همه پرسی پاسخ مثبت داده اند را «99.1 درصد» اعلام کرد. وی با بیان این که 178 هزار و 625 نفر از 250 هزار نفری که به صندوق های رای دعوت شده بودند، در این همه پرسی شرکت کردند، نسبت مشارکت در این رفراندوم را «71.4 درصد» اعلام کرد. در پی تحریم انتخابات پارلمانی رژیم حاکم در بحرین که شنبه گذشته در سایه تحریم گسترده مخالفان و انقلابیون 14 فوریه برگزار شد و در دوره نخست فقط تکلیف پنج کرسی پارلمان مشخص و نتیجه دیگر حوزه ها به دور دوم کشیده شد، مخالفان این روز را روز «نافرمانی مدنی» اعلام و با بر تن کردن لباس سیاه، اقدام به بستن برخی خیابان ها و مغازه ها کردند. آنها همچنین یک همه پرسی غیررسمی برگزار کردند که نتیجه آن حاکی از مخالفت اکثریت شرکت کنندگان با رژیم فعلی آل خلیفه است.

یورش به منزل شیخ «عیسی قاسم»

به دنبال اعلام نتایج این همه پرسی، ماموران رژیم بحرین دیروز با یورش به منزل مرجع شیعیان این کشور به بازرسی و تفتیش آن پرداختند.

به گزارش وبگاه خبری «مرآه البحرین»، جریان الوفاء اسلامی بحرین از جریان های مخالف رژیم منامه ضمن محکوم کردن این اقدام انتقام جویانه، مسئولیت یورش به منزل شیخ عیسی قاسم را متوجه رژیم حاکم دانست. خیل عظیمی از علما و شهروندان بحرینی در اعتراض به این اقدام نیروهای آل خلیفه در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم تجمع کردند. علامه «سید عبدالله الغریفی» نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام نیروهای آل خلیفه در یورش به منزل آیت الله عیسی قاسم، آن را «جنایتی که باعث به حرکت در آمدن وجدان غیور مردان این کشور می شود» و «یورشی به همه ملت بحرین» توصیف کرد. جمعیت اسلامگرای الوفاق بحرین هم این اقدام رژیم آل خلیفه را «بزدلانه» و «احمقانه» توصیف کرد.