آرشیو چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۳۰
جهان
۶

پیشروی های جدید ارتش عراق

در حالی که فرمانده عملیات سامرا از پاکسازی مسیر سامرا - ثرثار و فلوجه خبر می دهد، نیروهای عراقی با کمک نیروهای داوطلب مردمی آماده حمله به شهر تکریت برای پاکسازی آن از اعضای داعش شده اند. در همین حال نیروهای پیشمرگ نیز پس از آزادسازی جلولاو السعدیه کنترل مناطق اطراف موصل را از سه جهت در دست گرفته اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عماد الزهیری، فرمانده عملیات سامرا در عراق در سخنانی اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند مسیر میان سامرا - الثرثار و الفلوجه را در عملیاتی نظامی در منطقه سید غریب پاکسازی کنند و 25 نفر از اعضای داعش را به هلاکت برسانند. در این عملیات همچنین 30 نفر از اعضای داعش زخمی و تجهیزات و خودروهای آنها منهدم شد.

عیدو باب الشیخ، مشاور پیشین ریاست جمهوری عراق در اظهاراتی گفته است: شمارش معکوس برای نابودی داعش آغاز شده و روحیه اعضای این گروه از هم فروپاشیده است. اعضای داعش همچنین در بیشتر مناطق شکست خورده و بیشتر آنها از میدان های جنگ فرار می کنند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور عملیات پیش دستانه و گسترده ای را در چهار محور برای آزادسازی مناطق اطراف واقع در غرب استان الانبار آغاز کرده اند. همچنین نیروهای ارتش عراق با حمایت نیروهای مردمی روستاهای «السراجیه» و «المحبوبیه» در غرب شهر «هیت» در استان الانبار را از عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کردند. در آزادی این دو روستا افراد مسلح عشیره «البونمر» که داعش ده ها نفر از اعضای این عشیره را قتل عام کرد، مشارکت کردند.