آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

افزایش 30 درصدی اعتبارات طرح های آبرسانی سال آینده کشور

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: لایحه 15 هزار میلیارد ریالی طرح های آبرسانی سال آینده با 30 درصد افزایش نسبت به سال جاری تقدیم مجلس شد.

به گزارش ایرنا «علی اصغر قانع» در حاشیه بازدید از تصفیه خانه فاضلاب کاشان اظهار کرد اعتبارات طرح های آبرسانی در قالب بودجه سال 94 از محل اعتبارات تملک دارایی و برای اجرای 130 طرح آبرسانی در کشور پیش بینی شده است.

وی افزود: امید است با تلاش های صورت گرفته، 10 درصد از این طرح ها سال آینده به بهره برداری برسد تا بخشی از مسائل و مشکلات موجود در حوزه آبرسانی بویژه در شهرهای بزرگ کشور، برطرف شود.

قانع طرح آبرسانی به شهرستان کاشان را از جمله این طرح ها برشمرد و ابراز امیدواری کرد این طرح تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

وی رشد اعتبارات در بخش عمران فاضلاب شهری را نیز حدود 27 درصد عنوان و تاکیدکرد: در بخش آبرسانی به روستاها نیز سال آینده اعتبارات آبفا 100 درصد رشد دارد و از دو هزار میلیارد ریال در سال جاری به چهار هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

قانع با اشاره به وجود 920 مجتمع آبرسانی دارای اولویت در کشور، افزود: 47 هزار میلیارد ریال منابع مورد نیاز این مجتمع هاست که این اعتبار از محل تملک دارایی ها و تبصره 1‍1 قانون بودجه 93، خرید تضمینی آب و سرمایه گذاری بخش خصوصی پیش بینی شده است.

وی گفت: به رغم حجم اندک عملیاتی در بخش فاضلاب روستایی، تسهیلاتی افزون بر 195 میلیون یورو از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی به این بخش تعلق گرفته است که با تمهیدات اندیشیده شده امیدواریم سال آینده فعالیت اجرایی در بخش فاضلاب در 111 روستای دارای اولویت انجام شود.