آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۲
ایران زمین
۲۰

دیدارمدیرعامل ایرنا با امام جمعه مشهد و استاندار خراسان رضوی

گروه ایران زمین محمد خدادی، مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) که به منظور حضور و سخنرانی در همایش بین المللی بسیج و رسانه به مشهد سفر کرده بود، با آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی به طور جداگانه دیدار و تبادل نظر کرد.

امام جمعه مشهد در دیدار با مدیرعامل ایرنا، گفت: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان خبرگزاری رسمی نظام باید جریان اطلاع رسانی را در کشور مدیریت و از ظرفیت های خود در این زمینه استفاده کند. ایرنا باید نقش محوری و رهبری جریان اطلاع رسانی را در کشور عهده دار باشد و این مساله را رویکرد سیاست های خود قرار بدهد.

مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این دیدار گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با تعبیر خاص تاکید بر حفظ جایگاه ایرنا داشته اند که نشانگر جایگاه این رسانه است لذا تلاش فعالان ایرنا بر اساس تاکیدات معظم له فعالیت به عنوان خبرگزاری نظام جمهوری اسلامی است. خدادی تاکید کرد: ایرنا در تلاش است با بهره گیری از همه ظرفیت های حرفه ای خود علاوه بر ایجاد همگرایی رسانه ای در داخل، بستر اطلاع رسانی هدفمند در راستای فعالیت دولت و سایر ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران را در مسیر توسعه کشور فراهم آورد. براساس این گزارش، استاندار خراسان رضوی نیز در دیدار با مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، گفت: ایرنا به عنوان سازمان اصلی و مادر در زمینه تولید اخبار و اطلاعات در کشور باید از تکثر رسانه ای موجود که می تواند یک تهدید باشد به عنوان فرصت بهره برده و زمینه هماهنگی بین خبرگزاری ها را ایجاد کند. مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی هم در این دیدار گفت: مدل رسانه در ارائه اطلاعات باید اقناعی، مبتنی بر اعتمادسازی و نگاه نیز آسیب شناسانه باشد. در اعمال این نگاه نیز باید ابتدا نقاط قوت و سپس نقاط ضعف را با دیدگاه اصلاحی بیان کرد. خدادی اظهارداشت: خبرگزاری جمهوری اسلامی در مسائل گوناگون اطلاعات را جمع بندی کرده و به مردم و مسئولان در قالب های مختلف ارائه می دهد. وی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2016 میلادی از سوی سازمان آیسسکو، آمادگی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی را برای همکاری در این زمینه و تحقق هر چه بهتر هدف آن اعلام کرد.