آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۲
ایران زمین
۲۰

ورودی تخت جمشید طرح ساماندهی می خواهد

مرودشت-خبرنگارایران تاکنون هیچ طرحی از سوی شهرداری مرودشت برای ساماندهی مسیر ورودی به تخت جمشید ارائه یا اعلام نشده است.

مسعود رضایی منفرد، مدیرپایگاه میراث جهانی تخت جمشید تصریح کرد: با وجود اظهارات شهردار مرودشت در برخی رسانه ها مبنی بر ارائه طرح های مختلف برای پاکسازی و ساماندهی ورودی تخت جمشید و اعلام آمادگی برای حفظ محیط زیست این ورودی و ردشدن این طرح ها توسط میراث، لازم است به اطلاع شهرداری مرودشت برسانیم که سازمان میراث فرهنگی و ضوابط حریم هیچ گونه مخالفتی با نصب سطل های زباله ندارد و تنها موردی که سازمان برآن تاکید دارد استفاده از رنگ های مطلوب و مناسب فضای تاریخی برای سطل هاست.

رضایی منفرد افزود: تنها طرحی که از سوی شهرداری به میراث فرهنگی ارائه شد طرح ساماندهی محدوده چاه جنگل تخت جمشید بود که به تصویب نهایی سازمان نرسید و این محدوده درسال 83 توسط میراث فرهنگی به مبلغ 10 میلیارد ریال خریداری شده و همچنان در اختیارشهرداری مرودشت است. البته سازمان میراث فرهنگی طرح ساماندهی اصولی ورودی مجموعه جهانی تخت جمشید را دردست مطالعه دارد که مرحله نخست آن توسط دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه هنر تهران انجام و مرحله دوم این مطالعه در حال انجام است.