آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

آغاز رزمایش محمد رسول الله(ص) ارتش در شمال دریای عمان

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور از آغاز رزمایش جنوب شرق از دیروز خبر داد و گفت: این رزمایش تا پنجم دی ماه با 6 لشکر در شمال دریای عمان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی ظریفی یگانه اظهار کرد: رزمایش محمد رسول الله با محوریت ارتش در منطقه جنوب غرب کشور در شمال دریای عمان در حال اجرا است که در دو محور نیک شهر به چابهار و سرباز به چابهار برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این رزمایش با حضور نیروهای هوایی، دریایی و پدافند ارتش در مساحت 250 هزار کیلومتر انجام می شود.

ظریفی یگانه گفت: اهداف این رزمایش نشان دادن توان تجهیزاتی ما و رسیدن به خودکفایی است که در این رزمایش سلاح های ساخته شده به کار گرفته می شود.

وی تصریح کرد: ارتباطات در نیروهای مسلح حرف نخست را می زند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارتباط امن و پایداری در لایه های مختلف پیش بینی شد.ظریفی یگانه ادامه داد: با راهدارها می توانیم هواپیماهای دشمن را شناسایی و رهگیری کنیم و در بخش آتش نیز امروزه سیستم هدایت هوشمند آتش قادر است با خطای کمتر از یک متر آتش را هدایت کند. وی یادآور شد: یگان های زرهی نیز تخصص های خاص خود را می طلبد که توانسته اند با توجه به تهدیدات و تاکتیک ها به خوبی در این رزمایش نشان داده شوند.