آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

وزیر راه و شهرسازی: کار ساخت راه آهن زاهدان- بیرجند به زودی آغاز می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال 100 میلیارد ریال به ساخت خط ریلی زاهدان- بیرجند اختصاص یافته است که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، «عباس آخوندی» در شورای اداری شهرستان طبس افزود: با اجرای این پروژه آرزوی مردم این استان برای ایجاد راه آهن برآورده می شود.

وی بیان کرد: احداث راه آهن زمان بر است و بهره برداری از پروژه زاهدان- بیرجند سه یا چهار سال دیگر انجام می شود.

وی با اشاره به افزایش 100 درصدی اعتبارات حوزه راه کشور در سال جاری گفت: دولت تبدیل جاده زاهدان- بیرجند، بیرجند- تربت حیدریه و زابل- بیرجند به بزرگراه را که بیش از 800 کیلومتر طول دارد، در اولویت طرح های خود قرار داده است. وزیر راه و شهرسازی اعتبارات بخش پروژه های ساختمان سازی را نیز در سال جاری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون اجرای دو هزار و 470 هزار طرح ساخت ساختمان مربوط به بهداشت و درمان در سطح کشور آغاز شده که نتیجه افزایش 50 درصدی اعتبارات این بخش بوده است. وزیر راه و شهرسازی در سفر به طبس بیمارستان 100 تختخوابی این شهرستان را به بهره برداری رساند. بیمارستان «سیدمصطفی خمینی» شهرستان طبس در زمینی به مساحت 87 هزار مترمربع و با زیربنای 11 هزار و 650 متر مربع در دو بلوک و پنج طبقه واقع شده است. برای احداث این بیمارستان که از سال 1387 عملیات اجرایی آن آغاز شده، 350 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. با بهره برداری از بیمارستان شهرستان طبس، مردم شهرهای طبس، دیهوک، عشق آباد و یکصد روستا با جمعیت بیش از 70 هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی آن بهره مند می شوند.