آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

برف، مدارس 2 شهر را تعطیل کرد

برف، مدارس دو شهر را تعطیل کرد و برخی محورهای ارتباطی را مسدود ساخت.

رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به بارش برف و لغزندگی معابر در طالقان گفت: تمام مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه این شهر در نوبت صبح و عصر دیروز تعطیل شد.

فرماندار طالقان نیز گفت: بارش برف سنگین در این منطقه سبب بسته شدن تمام راه های روستایی طالقان شد. کورش لهراسبی ارتفاع برف در مناطق کوهستانی را 50 سانتی متر عنوان کرد و اظهار داشت ماموران راهداری، محورهای مسدودی را بازگشایی کردند.

طالقان دارای یک شهر و 82 روستا با جمعیتی بالغ بر 35 هزار نفر است از سوی دیگر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: به دلیل بارش برف و لغزندگی معابر عمومی تمام مدارس شهری و روستایی نوبت صبح دیروز در تکاب تعطیل شد. رئیس شورای مدیریت بحران شوط هم از مسدود شدن محورهای ارتباطی 10 روستا با این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات برای بازگشایی آنها آغاز شده است. از سوی دیگر رئیس اداره راه و شهرسازی تکاب گفت: به دلیل بارش برف و کولاک شدید جاده ایرانخواه در این شهرستان تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده است.

کاظم پاشایی با بیان اینکه ارتفاع برف در مناطق برفگیر یک متر و نیم رسیده است، گفت: کولاک شدید به حدی بود که دید افقی را به شدت کاهش داده و تردد در آن محور را غیرممکن ساخته بود. وی تصریح کرد: امکان تردد برای هیچ یک از وسائل نقلیه سبک و سنگین از این محور وجود ندارد.

پاشایی گفت: ماموران راهداری تکاب سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری که در برف و کولاک گرفتار شده بودند را نجات دادند.

محورهای تکاب - ایرانخواه و تکاب - دندی به طول 50 کیلومتر است که در بیشتر مواقع فصل زمستان به دلیل بارش برف و کولاک شدید مسدود می شود.