آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

در جلسه طرح تحول سلامت تصویب شد: افزایش 100 درصدی کارانه جراحان

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی اعلام کرد: روسای دانشگاه های علوم پزشکی در شهرهای فاقد بیمارستان خصوصی می توانند کارانه جراحان را تا 100 درصد افزایش دهند.

دکتر عباس آقازاده با اشاره به جلسات پزشک خانواده و طرح تحول سلامت که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: یکی از مصوبات این جلسه، افزایش ضریب بهره وری جراحان رشته های گوناگون، در شهرهایی از کشور که به لحاظ جغرافیایی در تقسیمات وزارت کشور، منطقه محروم به حساب نمی آیند، ولی فاقد بیمارستان خصوصی برای فعالیت جراحان هستند، می باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی با اشاره به تاکید وزیر بهداشت در خصوص افزایش سهم 80 درصدی جراحان در شهرهای فاقد بیمارستان خصوصی، تصریح کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مربوطه اختیار دارد که تا 100 درصد این بهره وری را افزایش دهد.

وی با ابراز خرسندی از دستور وزیر بهداشت مبنی بر ترویج و تشویق زایمان طبیعی به عنوان بخشی از طرح تحول سلامت، بر ضرورت تامین نیروی انسانی کافی برای زایشگاه ها و حقوق ماماهای روستایی تاکید و خاطرنشان کرد: در این زمینه به تمام دانشگاه های علوم پزشکی مجددا اعلام می شود تا حق بستری کردن مادران باردار جهت زایمان طبیعی در بیمارستانهای دولتی را برای همکاران ماما که در بخش خصوصی شاغل و دارای دفتر کار هستند، به رسمیت بشناسند.