آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۴
صفحه آخر
۱۲

ارتش عراق فرودگاه ضلوعیه را از تکفیری های داعش پس گرفت

نیروهای داوطلب و ارتش عراق فرودگاه «ضلوعیه» و منطقه «یثرب» در استان صلاح الدین این کشور را از تروریست های تکفیری پس گرفتند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، دیروز نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق در پیشروی های خود در استان صلاح الدین، فرودگاه ضلوعیه و روستاهای اطراف آن را از تروریست های داعش پس گرفتند و ده ها تروریست را به هلاکت رساندند.

مناطق «الجمعیه» و «الزور» در غرب ناحیه «یثرب» نیز از لوث تروریست ها پاکسازی شد. پیش از این نیز مناطق وسیعی از جنوب استان صلاح الدین به تصرف نیروهای دولتی درآمد.

به گفته ناظران، با پیشروی سریع و روزانه نیروهای مسلح عراق در شمال و غرب این کشور، حلقه محاصره «موصل» که اکنون مرکز داعش دانسته می شود، تنگ تر شده و این شهر نیز احتمالاطی روزها و هفته های آینده به دست نیروهای دولتی خواهد افتاد.

این پیروزی ها در حالی اتفاق می افتد که «نهله الهبابی» نماینده استان نینوا از کمک های پنهانی به داعش در شمال عراق خبر داد.

وی گفت که هواپیماهای ناشناس کمک های تسلیحاتی در اختیار داعش قرار می دهند.

پیش از این نیز منابع عراقی از کمک های ائتلاف ضد داعش به داعش در عراق خبر داده بودند.

سایر رویدادها

* داعش با انتشار بیانیه ای آزادی یک زن را که مغز متفکر بمب گذاری سال 2005 در پایتخت اردن بود، در برابر رهایی خلبان اردنی خواستار شد.

* «رمضان قدیروف» رئیس جمهور چچن تاکید کرد که تروریست های داعش هیچ سنخیتی با اسلام ندارند، آنها مولود غرب و بازیچه رژیم صهیونیستی هستند و رسانه ها باید از به کار بردن لقب اسلامی برای آنها خودداری کنند.

* تروریست ها در ادامه اهانت به اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان، کلیسای مریم مقدس را در شمال شهر موصل منفجر کردند.

* عناصر تکفیری ضمن اعدام دسته جمعی برخی از پزشکان در شهر موصل به دیگر پزشکان هشدار داده اند که در صورت خودداری از معالجه تروریست های مجروح، شلاق خواهند خورد.

* منابع آگاه از استقرار 31هزار خودروی زرهی و تجهیزات دیگر در بنادر کویت توسط آمریکا به منظور استفاده در جنگ نمایشی علیه داعش خبر دادند.

* نماینده پارلمان بین المللی صلح و امنیت عراق تاکید کرد که بر اساس شواهد مستند و دقیق، طارق هاشمی معاون رئیس جمهور سابق عراق و فراری محکوم به اعدام، در حال سربازگیری از میان جوانان عراقی و ترک و اعزام آنها به صفوف داعش است.