آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۴
صفحه آخر
۱۲

تظاهرات گسترده مردم بحرین علیه انتخابات نمایشی و پارلمان فرمایشی

ده ها هزار نفر از مردم بحرین دریک تظاهرات گسترده یکصدا سرنگونی آل خلیفه را فریاد زدند و تاکید کردند دولت و پارلمان مشروعیت ندارند.

سرویس خارجی- ده ها هزار بحرینی با وجود رعب و وحشت حاکم بر بحرین و استقرار تجهیزات نظامی در خیابان منتهی به محل برگزاری تظاهرات در یک تظاهرات اعتراض آمیز بزرگ شرکت کردند و شعارهای ضد حکومتی سردادند و پارلمان را فرمایشی خواندند.

تظاهرکنندگان درحالی که فریاد مرگ بر حکومت آل خلیفه می دادند بار دیگر با مسخره خواندن انتخابات فرمایشی تاکید کردند که این انتخابات نماینده مجلس نمایندگان نیست و دولت هم نماینده ملت نیست.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که از میدان «شاخوره» درشرق منامه به طرف میدان «سار» در غرب منامه درحرکت بودند با حمل پرچم های بحرین و پلاکاردهایی اعلام کردند دولت و پارلمان مشروعیت ندارند.

مردم بحرین همچنین تاکید کردند که خواستار آزادی زندانیان سیاسی، نظام قضایی مستقل و بی طرف و تشکیل دولت قانونی برپایه مشروعیت مردمی هستند.

عبدالهادی الخواجه فعال حقوق بشری دربند رژیم منامه نیز در پیامی به مخالفان حکومت آل خلیفه آنها را به دریانورد تشبیه کرد و گفت: دریانورد با تجربه به هنگامی که بادها برخلاف جهت دلخواهش می وزند تسلیم نمی شود.

از سوی دیگر ائتلاف 14 فوریه بحرین با اشاره به حضور عناصر داعشی در دستگاه های سرکوبگر رژیم آل خلیفه تاکید کرد که مردم بحرین هرگز به باج خواهی این رژیم تن نخواهند داد.