آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۴
صفحه آخر
۱۲

اعتراض اردنی ها به خرید گاز از رژیم صهیونیستی

هزاران نفر از مردم اردن با برگزاری تظاهرات گسترده از دولت این کشور درخواست کردند تا از امضای توافقنامه خرید گاز از رژیم صهیونیستی خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، مردم اردن پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مسجد الحسینی به سمت میدان النخیل در مرکز امان تظاهرات کرده و شعارهایی در مخالفت با خرید گاز از اسرائیل سر دادند.

تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: قرارداد گاز خیانت به مسجدالاقصی و خیانت به امت اسلام است، صهیونیست ها تا روز قیامت دشمن ما هستند.تظاهرات کنندگان همچنین شعار می دادند: اسرائیل باید از بین برود، خرید گاز از اسرائیل یعنی اشغال امان.معترضان اردنی همچنین خواستار توقف همه اشکال عادی سازی روابط با اسرائیل و لغو توافقنامه صلح امضا شده با این رژیم معروف به توافقنامه وادی عربه شدند.

در همین رابطه «علی ابوالسکر» معاون دبیر کل حزب جبهه عمل اسلامی (شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین اردن) گفت که معامله گاز با اسرائیل «لکه ننگی در تاریخ کسانی خواهد بود که آن را امضاء می کنند».

وی که در جمع شرکت کنندگان در این تظاهرات حضور داشت، افزود: معامله گاز با اسرائیل به نفع اردن نیست و ملت اردن هرکسی که این توافقنامه را امضا کند از لحاظ قانونی تحت پیگرد قرار خواهد داد.

مجلس نمایندگان اردن در تاریخ 10 دسامبر (19 آذر) با اکثریت آراء مخالفت خود را با رویکرد دولت برای امضای قرارداد خرید گاز از اسرائیل به مدت 15 سال اعلام کرد.

این درحالی است که چندی پیش وزیر دارایی اردن بر پایبندی به امضای قرارداد خرید گاز از رژیم صهیونیستی تاکید کرد.