آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۴
صفحه آخر
۱۲

درخواست مجازات قاتلان 43 دانشجو در تظاهرات مردم مکزیک

هزاران تن از مردم مکزیک در اعتراض به ناپدید شدن و قتل عام 43 دانشجوی مکزیکی با شعار عدالت عدالت به خیابان ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در تازه ترین دور از اعتراضات ضد دولتی در کشور مکزیک، هزاران تن از مردم مکزیکوسیتی پایتخت این کشور به همراه خانواده، بستگان و دوستان دانشجویان قربانی به خیابان ها آمدند و اعتراض خود را نسبت به قتل عام این دانشجویان نشان دادند.

43 دانشجو در 26 سپتامبر (4 مهرماه) مفقود شدند که بر طبق گزارش ها به دست یک گروه تبهکار تحت حمایت پلیس قتل عام شده اند.

این مسئله موجی از اعتراضات سراسری را به راه انداخت و به بحرانی برای دولت این کشور تبدیل شد.

معترضان با حمل تصاویر دانشجویان و حمل پرچم بزرگی از مکزیک شعار ما آنها را زنده می خواهیم سر دادند البته معترضان به جای رنگ قرمز و سبز پرچم کشورشان از رنگ مشکی استفاده کرده بودند تا تاثر خود را از تراژدی به وقوع پیوسته اعلام کنند.

چنانچه مرگ تمام دانشجویان تایید شود این تراژدی بدترین قتل عام در جنگ با مواد مخدر است که تاکنون بیش از 80 هزار کشته بر جای گذاشته و 22 هزار نفر از سال 2006 تاکنون در مکزیک ناپدید شده اند.

پلیس مرتبط با تبهکاران در ماه سپتامبر به اتوبوس حامل دانشجویان در شهر ایگوآلاحمله کرد. گفته می شود حمله مذکور به دستور شهردار و همسرش انجام شده و شش تن دیگر نیز در جریان آن کشته شده اند. پلیس بعدا دانشجویان را به اعضای باند مواد مخدر «گوئرروز یونیدوس» تحویل دادند و این گروه تبهکار نیز می گوید که آنها را با کامیون به منطقه ای دورافتاده برده و آنها را کشته و سوزانده است.

طبق اعلام این گروه، بقایای آنها نیز در رودخانه ریخته شده است و تاکنون تنها جنازه یکی از دانشجویان شناسایی شده است.